رکورددار بستن اینترنت در جهان کدام کشور است؟

هند با ۷۷۱ مورد مسدود کردن دسترسی به اینترنت در فاصله سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ و ۵۱ مورد در سال جاری، بیش از هر کشور دیگری در جهان، اینترنت را بسته و محدود کرده است.

به گزارش خبرآنی، سازمان Restofworld اعلام کرد طبق داده‌های دیده بان حقوق دیجیتالی Access Now، هند به مدت یک دهه، رکورددار بستن اینترنت در جهان بوده است. بررسی Internet Society Pulse نشان می‌دهد اقتصاد این کشور حدود ۲۱۶ میلیارد دلار به دلیل بسته شدن اینترنت در ۱۰ سال گذشته، ضرر کرده است.

در دهم سپتامبر که ایالت مانیپور در شمال شرق هند، در واکنش به اعتراضات دانشجویان، تعطیلی اینترنت به مدت ۵ روز را اعلام کرد، شهروندان خشمگین شدند اما تعجب نکردند. کشورهای دیگر مانند چین، کره شمالی و روسیه، به سانسور، شنود یا محدود کردن اینترنت اقدام می‌کنند اما شهروندان هند، نسبتا دسترسی آزاد دارند اما هند برای اعمال مرتب قطعی اینترنت در میان کشورهای دموکراتیک، نمونه منحصری است. طبق اطلاعات Access Now، هند در فاصله سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳، حدود ۷۷۱ بار اینترنت را قطع کرد.

طبق داده‌های «مرکز قانون آزادی نرم افزار» در مورد خاموشی اینترنت، دلایل قطعی اینترنت در هند شامل تلاش‌های دولت برای کنترل تحرکات پیرامون قانون اصلاح شهروندی، سرکوب اعتراضات کشاورزان و جلوگیری از تقلب در طول امتحانات بوده است.

اکثر تعطیلی‌ها در هند به طور تاریخی در جامو و کشمیر رخ داده است که مرکز اختلاف چند دهه‌ای میان هند، پاکستان و چین است. در اوت سال ۲۰۱۹، این منطقه ۵۵۲ روز متوالی قطعی اینترنت را تجربه کرد که طولانی‌ترین قطعی اینترنت جهان در تاریخ است.

قطعی اینترنت بر آموزش، مشاغل و خدمات اجتماعی تاثیر منفی می‌گذارد و مانع دسترسی به غذا و مراقبت‌های پزشکی می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

رکورددار اینترنت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.