ساخت محصولی فناورانه برای تعیین دقیق تومور در جراحی سرطان سینه

فرهنگ‌عابد موسس شرکت دانش بنیان تکوین در گفتگو با خبرنگار خبرآنی،اظهار کرد: تولیدات شرکت دانش بنیان تکوین در زمینه تجهیزات پزشکی و مصرفی‌های زنان و زایمان، نازایی است که به صورت مستقل تولید و به فروش می رسد. از جمله این محصولات می توان به کتتر iui ، آسپیراسیون و جمع آوری تخمک اشاره کرد.

این فعال فناور از ساخت سوزنی جهت نشانه گذاری و تعیین دقیق تومور در حین جراحی‌های سرطان سینه خبر داد و گفت: این محصول اخیرا در پارک فناوری پردیس رونمایی شده است.

وی افزود: در محصولات مشابه وایر نشانه گذاری شبیه قلاب ماهیگیری در جای خود ثابت می‌ماند و اگر احیاناً پزشک آن را در جایی اشتباه قرار داده بود امکان بیرون آوردن و جابجایی آن وجود نداشت که این نقیصه در این محصول رفع شده است.

موسس این شرکت دانش بنیان با اعلام اینکه این محصول می‌تواند موجب صرفه جویی ارزی حدود یک میلیون دلاری شود، افزود: این محصول تنها توسط یک شرکت امریکایی و یک شرکت آلمانی ساخته شده است و ایران سومین کشوری است که به دانش فنی این محصول دست یافته است.

وی ضمن بیان این مطلب که این محصول در حال حاضر به تولید انبوه رسیده و در اکثر مراکز بیمارستانی مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: قیمت ایرانی این محصول یک دهم قیمت نمونه خارجی آن است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.