فیدان: یافتن جایگزین برای سیدحسن‌ نصرالله کار دشواری است

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه «سید حسن نصرالله شخصیت مهمی در منطقه بود» خاطر نشان کرد یافتن جایگزینی برای او کار دشواری خواهد بود.

به گزارش خبرآنی، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه در پی ترور و به شهادت رسیدن «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در حمله جمعه شب رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت فاش کرد که او تنها ۱۰ روز پس آغاز جنگ تحت شرایطی چالش‌برانگیز با سید حسن نصرالله در لبنان ملاقات کرده بود.

او با تاکید بر اینکه سید حسن نصرالله شخصیت مهمی بود که هم برای ایران و هم برای حزب‌الله اهمیت زیادی داشت، خاطر نشان کرد که دیدار با او آسان نبود.

فیدان که شبکه تلویزیونی تی‌آرتی گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «نصرالله شخصیت مهمی در منطقه و به‌ویژه برای لبنان مهم بود. من صادقانه معتقدم که پر کردن جای او دشوار خواهد بود. نبودن او ضایعه بزرگی، هم برای حزب‌الله و هم برای ایران است.»

وی ادامه داد: «تنها ۱۰ روز پس از شروع جنگ، فرصت ملاقات با او را در لبنان داشتم. در آن زمان تصور من این بود که حزب‌الله به‌طور کامل وارد درگیری نخواهد شد. اگر دقت کرده باشید، در ماه‌های بعد هم اتفاق خاصی نیفتاد. حملات موشکی متقابل و تعدادی تلفات وجود داشت اما هیچ جبهه بزرگی باز نشد.»

وزیر امور خارجه ترکیه با هشدار درباره عواقب احتمالی ترور و به شهادت رسیدن سید نصرالله تصریح کرد: «با این حال، اکنون می‌بینیم که اسرائیل پس از دستیابی به اهداف خود در غزه، تمرکز خود را به لبنان معطوف کرده است. هدف بعدی آن چه خواهد بود؟ ما در مورد آن پیش‌بینی‌هایی داریم اما فعلا بیایید آن‌ها را برای خود نگه داریم. متاسفانه در داخل اسرائیل، از جمله از نظر نخست‌وزیر نتانیاهو، تمایل به گسترش جنگ به منطقه وجود دارد.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان را که در آن صدها غیرنظامی جان خود را از دست دادند، به‌عنوان بخشی از سیاست این رژیم برای «نسل‌کشی، اشغال و تهاجم» توصیف و محکوم کرد و از شورای امنیت سازمان ملل و سایر نهادها خواست تا جلوی رژیم صهیونیستی را بگیرند.

اردوغان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس بدون نام بردن از سید حسن نصرالله گفت ترکیه در کنار مردم و دولت لبنان ایستاده است و به دلیل جان باختن مردم در حملات رژیم صهیونیستی تسلیت گفت و در عین حال تاکید کرد که جهان اسلام باید موضع «مصمم‌تر» نشان دهد.

در مجموع ۱۰۵۲ نفر از جمله ۱۰۴ کودک و ۱۹۴ زن در لبنان از ۱۷ سپتامبر که در نتیجه حملات اخیر رژیم صهیونیستی و همچنین انفجار تجهیزات ارتباطی حزب‌الله در لبنان جان خود را از دست داده‌اند. رژیم صهیونیستی همچنین در حملات مرگبار خود علیه نوار غزه بیش از ۴۵ هزار فلسطینی غیرنظامی را که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسانده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.