نقش موثر تعاونی‌های مسکن و مصرف در زندگی کارگران

یک فعال کارگری با بیان اینکه نیاز کارگران به تعاونی‌های مصرف و مسکن امروز بیش از هر زمان دیگری است،‌ تاکید کرد: در صورتی که بحث مسکن کارگری تقویت و تعاونی‌های مصرف ویژه کارگران فعال شود، در بهبود وضع معیشت خانوارهای کارگری و خانه‌دار شدن آنها اثرگذار است.

فتح الله بیات در گفت و گو با خبرآنی،‌ با اشاره به نقش بسزای بخش تعاون به ویژه در حوزه تعاونی‌های مسکن و مصرف در زندگی کارگران اظهار کرد: تعاونی‌های مصرف در قدرت خرید جامعه کارگری اثرگذارند و این مساله در دوران جنگ به شکل پررنگ‌تری در زندگی مردم خود را نشان داد.

وی افزود: وزارت تعاون تا قبل از ادغام در وضعیت بهتری قرار داشت و شاید اگر ادغام نمی‌شد، سیاستهای اصل ۴۴ و قوانین توسعه این بخش بهتر به نتیجه می‌رسید و بسیاری از اهدافی همچون ارتقای سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون محقق می‌شد.

این فعال کارگری تصریح کرد: امروز نیاز کارگران به تعاونی‌های مصرف و مسکن بیش از هر زمان دیگری است. با توجه به گرانی و تورم در بازار در صورتی که بحث مسکن کارگری تقویت و تعاونی‌های مصرف کارگری فعال شوند در بهبود وضع معیشت خانوارهای کارگری و خانه‌دار شدن آنها موثر است.

بیات درباره ضرورت ایجاد «گفتمان تعاون» در کشور گفت: قطعا گفتمان تعاون باید راه‌ بیفتد ولی برای این کار شکل‌گیری باور بخش تعاون مهم است که ابتدا باید از مسئولان امر شروع شود تا در مردم نیز نهادینه شود. یعنی وزارت تعاون در این زمینه وارد عمل شود و کوتاهی‌هایی که در این سالها نسبت به بخش تعاون شده جبران کند.

وی تصریح کرد: بخش تعاون در کاهش قیمت تمام شده و بسیاری از هزینه‌ها موثر است و اگر دولت از ظرفیت تعاونی‌ها در تامین نیازهای مردم استفاده کند جلوی دلالی و سودجویی را گرفته و دست دلالان را قطع خواهد کرد.

این فعال کارگری افزود: توزیع ارزاق و کالاهای مصرفی و خوراکی میان کارگران شاغل و بازنشسته در افزایش قدرت خرید آنها اثرگذار است زیرا بسیاری از قیمت‌ها نسبت به بازار کاهشی است و همین مساله رضایتمندی خانوارهای کارگری را به دنبال دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.