نیروهای آتش‌نشانی روزانه 350 عملیات انجام می‌دهند

حسن سیفی؛ معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی با اشاره به وضعیت فعلی این سازمان در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات اظهار کرد: آتش‌نشانی تهران دارای 137 ایستگاه فعال است و حدود 4700 نیروی انسانی در این ایستگاه‌ها مشغول به کار هستند. نیروها به‌صورت سه شیفت فعالیت می‌کنند و از نظر تجهیزات، 1280 خودروی سنگین و سبک در اختیار دارند.

وی افزود: با توجه به استانداردها و شرایط خاص تهران، حدود 90 درصد از مناطق شهر تحت پوشش کامل آتش‌نشانی قرار دارند و تنها 10 درصد به دلیل ترافیک و تراکم جمعیتی در برخی مناطق، پوشش کمتری دارند. مناطقی مانند شرق و غرب تهران نیازمند ایستگاه‌های بیشتری هستند و در این راستا، برنامه‌ریزی برای ایجاد ایستگاه‌هایی نظیر ایستگاه کوهک در حال انجام است.

سیفی ادامه داد: هدف‌گذاری سازمان این است که تعداد ایستگاه‌های فعال را به 150 برساند. در حال حاضر، روزانه به‌طور میانگین 350 عملیات توسط نیروهای آتش‌نشانی انجام می‌شود که شامل 98 عملیات اطفای حریق، 60 عملیات امداد و نجات (چاه، آوار و تصادفات) و 162 مورد خدمات ایمنی نظیر رهایی افراد از آسانسور است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین به تعداد شهدای این سازمان اشاره کرد و گفت: تاکنون 61 نفر از نیروهای آتش‌نشانی تهران شهید شده‌اند که میانگین سنی این شهدا حدود 23 سال است.

وی افزود: شغل آتش‌نشانان در تهران جزو مشاغل سخت محسوب نمی‌شود. وضعیت تجهیزات سازمان نسبت به گذشته بهبود یافته و هر ساله به تجهیزات تخصصی اضافه می‌شود. به‌عنوان مثال، در سال جاری یک نردبان 32 متری به مجموعه افزوده شده است.

سیفی به آموزش و جذب نیروهای جدید، از جمله بانوان، نیز اشاره و تصریح کرد: در اواخر سال 1400 آموزش‌های لازم برای نیروهای جدید آغاز شد و این افراد از سال 1401 پس از طی دوره‌های آموزشی، وارد ساختار سازمان شدند.

وی در پایان با مقایسه وضعیت آتش‌نشانی تهران با سایر کشورها گفت: از نظر تجهیزات و عملکرد، آتش‌نشانی تهران یکی از برترین‌ها در خاورمیانه است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.