فناوری جدید تک تیرانداز و بمب را از پشت دیوار شناسایی می‌کند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت «بیس مولکولار رزونانس تکنولوژیز» فناوری نوینی ثبت کرده که مواد منفجره و اسلحه هایی مانند AR-۱۵ را از فاصله چند صدفوتی ردیابی می کند. این فناوری حتی می تواند این تسلیحات را از ورای ساختمان ها و موانع سخت مشاهده کند.

چنین دستاوردی امنیت شخصیت های سیاسی و افراد مهم را ارتقا می دهد. شرکت مذکور مدعی است چنین ابزاری با این سطح از قابلیت دفاعی را برای جلوگیری از ترور، حملات تک تیراندازی، تهدید بمب گذاری و دیگر ریسک های احتمالی در محیط های متعددی کارآمد خواهد بود.

کن ولنتاین یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت می گوید: این فناوری همه چیز را تغییر می دهد. قابلیت آن برای شناسایی و خنثی سازی تهدیدهای احتمالی قبل از آنکه نزدیک شوند، می تواند از رویدادهایی که تنش های ملی به وجودمی آورد و رهبری ما را به خطر می اندازد، جلوگیری کند.

از آنجا که این فناوری غیرقابل نفوذ است برای افراد رده بالا در معرض خطر بسیار مناسب است. قابلیت یکپارچه سازی این فناوری با چهارچوب های امنیتی فعلی از جمله واحدهای موبایل و سیستم های رصد محیطی، هرگونه تهدیدی را حتی اگر تک تیرانداز داخل یک ساختمان مخفی شده باشد یا در فاصله دوری باشد، ردیابی می کند.

فناوری مذکور می تواند امضای مولکولی خاص باروت را از ورای موانعی مانند ساختمان ها و وسایل نقلیه در حال حرکت، چه در فاصله نزدیک و چه دور، شناسایی کند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.