حمایت گروه‌های مقاومت منطقه از ملت لبنان و حزب‌الله

گروه‌های مقاومت منطقه با انتشار بیانیه‌هایی ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مناطق مسکونی در بیروت، حمایت خود را از مردم لبنان و نیروهای دلاور مقاومت آن اعلام کردند.

به گزارش خبرآنی، جنبش مجاهدین فلسطین در بیانیه‌ای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و نیز سکوت و همدستی جهانی و بی‌توجهی کشورهای عربی نسبت به این حملات و جنایات دشمن صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

این جنبش تاکید کرد: حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در لبنان در واقع ادامه جنگ نسل‌کشی در غزه و بخشی از جنگ علنی رژیم صهیونیستی علیه مردم امت ما است که اگر حمایت نامحدود آمریکا از کابینه نازی دشمن نبود، رخ نمی‌داد، همچنین این حمله نتیجه ناتوانی و همدستی بین‌المللی به جای بازداشت نتانیاهوی جنایتکار به عنوان جنایتکاری جنگی است که تریبون‌های بین‌المللی برای او باز است تا دروغ‌های بیشتری را به زبان آورده و بیشتر تهدید کند.

جنبش مجاهدین فلسطین در ادامه نیز با تقدیر از پایداری و فداکاری ملت لبنان و مقاومت اسلامی در این کشور تاکید کرد: دشمن هرگز با کشتارهای بزدلانه خود نمی‌تواند قدرت بازدارندگی و اقتدارش را که به دست مجاهدان از بین رفت، بازگرداند و همه ما اطمینان داریم که دشمن بهای سنگینی را بابت جنایات شنیع و حماقت‌های مستمر خود خواهد داد.

این جنبش از تمامی گروه‌های مقاومت در امت اسلامی خواست مقابله با دشمن صهیونیستی را تشدید کرده و حملات ویژه به عمق اراضی اشغالی را افزایش دهند چراکه تنها قدرت و مقاومت است که استکبار این دشمن جنایتکار را مهار خواهد کرد.

در همین رابطه جنبش فتح فلسطین نیز حملات شدید دشمن صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را به شدت محکوم کرده و بر همبستگی کامل با ملت و مقاومت لبنان و رهبری مقاومت آن در مقابله با دشمن صهیونیستی و جنایات نسل‌کشی تاکید کرد.

جنبش فتح نیز سکوت و همدستی بین‌المللی و کشورهای عربی در برابر حملات و جنایات وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان در لبنان را که امتداد جنگ نسل‌کشی در غزه و بخشی از جنگ علنی این رژیم علیه ملت فلسطین و امت اسلامی با حمایت نامحدود آمریکا از آن است، محکوم کرد.

این جنبش ضمن تقدیر از پایداری و فداکاری‌های ملت لبنان و مقاومت اسلامی این کشور تاکید کرد: دشمن هرگز با کشتارهای خونبار خود نمی‌تواند قدرت بازدارندگی و اقتدار خود را که به دست نیروهای دلاور مقاومت نابود شد، بازگرداند و همه ما اطمینان داریم که دشمن بهای سنگینی را بابت جنایات شنیع خود متحمل خواهد شد.

همچنین  فتح از تمامی گروه‌های مقاومت در امت اسلامی خواست مقابله با دشمن را تشدید کرده و عمق اراضی اشغالی را هدف حملات ویژه خود قرار دهد چراکه استکبار این دشمن جنایتکار تنها با زور و مقاومت مهار خواهد شد.

علاوه بر این رهبری فلسطینی حزب بعث سوسیالیست عرب و سازمان الصاعقه،‌ حمله کورکورانه روز جمعه دشمن صهیونیستی به منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی شهر بیروت را که به تخریب چند ساختمان و شهید و زخمی شدن جمعی از شهروندان بی‌دفاع لبنانی منجر شد، محکوم و اعلام کرد: استمرار سیاست مجرمانه رژیم صهیونیستی علیه منطقه ما و کشتارهایی که از نزدیک به یک سال قبل در سرزمین اشغالی مرتکب شده و حملات مکررش به غیرنظامیان در لبنان تا حملات امروزش به چند ساختمان مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت، خطر وقوع جنگی فراگیر را به دنبال داشته و تنش جدی را ایجاد می‌کند که مستلزم مجازات و محاکمه است و قطعا این مجازات به دست نیروهای محور مقاومت که به لطف همبستگی کشورها و قدرت‌های محور مقاومت در تمامی میدان‌های نبرد، همچنان قدرت پاسخ دردناک و محاکمه این رژیم را دارند، اجرا خواهد شد.

همچنین این گروه فلسطینی بار دیگر تمامی کشورهای جهان و سازمان‌ها و نهادهای جامعه جهانی را به ایستادگی در برابر ناسازگاری، استکبار و جنایات بی‌حد و اندازه دشمن صهیونیستی فراخواند که به ویژه با استمرار حمایت آمریکا از آنها و سرپوش گذاشتن بر آنها، خطری برای بشریت محسوب می‌شود.

در ادامه بیانیه این گروه آمده است: ما در رهبری فلسطینی حزب بعث سوسیالیست عرب و سازمان الصاعقه بار دیگر حمایت خود را از لبنان و مقاومت دلاور آن در برابر جنایات اسرائیل که هیچ محدودیتی ندارند، اعلام کرده و اطمینان می‌دهیم که این اقدام تروریستی و بزدلانه هرگز بدون محاکمه عاملانش نخواهد ماند و هرگز مقاومت را از ادامه دادن به مسوولیت‌های مبارزاتی خود تا شکست رژیم اشغالگر و تحقق پیروزی منصرف نخواهد کرد.

به نقل از سایت شبکه خبری «المنار»، جبهه آزادسازی فلسطین نیز حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های مسکونی مملو از غیرنظامیان را به شدت محکوم کرده و این وحشی‌گری را به منزله جنایت جدیدی از جنایات جنگی و نسل‌کشی‌هایی دانست که دشمن به رهبری جنایتکاران جنگی، باند قاتلان و دشمنان بشریت مرتکب می‌شود.

این جبهه در ادامه تاکید کرد: این جنایات با حمایت دولت آمریکا به عنوان شریک کشتارها در غزه و لبنان انجام می‌شود و همینطور آنهایی که در صندلی‌های سازمان ملل برای دروغ‌های نتانیاهو کف زدند در حالی که به عنوان جنایتکاری جنگی پشت تریبون سازمان ملل رفت، مسوول این جنایات هستند. اما ما این کشتارها و جنایات را محکوم کرده و تاکید می‌کنیم که مقاومت در تمامی نقاطی که وجود دارد، در کنار مردم مقاوم و صبور خود است و مقاومت با وجود جانفشانی‌های بزرگ، هرگز تا قبل از پیروزی قاطع عقب‌نشینی نخواهد کرد و آنها هر کاری که انجام دهند، هرگز اراده‌ای را که ظلم و ستم دشمنان را در هم خواهد شکست، نخواهند کُشت.

جبهه دموکرات آزادسازی فلسطین در لبنان نیز تاکید کرد: حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی و بمباران ضاحیه جنوبی بیروت، اصرار کابینه تروریست و رئیس جنایتکار آن-نتانیاهو بر تشدید تنش و ادامه دادن به کشتارها و انفجار منطقه را  نشان می‌دهد.

این جبهه اعلام کرد: کابینه نازی رژیم صهیونیستی بر روشن کردن آتش جنگ در منطقه اصرار دارد اما به دلیل پایداری مقاومت در آتش‌ این جنگ خواهد سوخت، حمایت و پوشش آمریکا و ناتو، سکوت بین‌المللی و ناتوانی کشورهای عربی رژیم صهیونیستی را به استمرار جنایات و حملاتش علیه لبنان و فلسطین تشویق می‌کند.

این گروه در ادامه نیز حمایت خود از مقاومت و ملت لبنان را بار دیگر اعلام و تاکید کرد که اطمینان بسیاری دارد مقاومت لبنان می‌تواند کاری کند که دشمن بهای این جنایات را بپردازد و اجازه ندهد که به اهداف خود برسد.

جبهه دموکرات آزادسازی فلسطین در لبنان در پایان نیز به خانواده‌های شهدا صمیمانه تسلیت گفت و برای زخمی‌ها آرزوی شفای عاجل کرده و برای 2 ملت لبنان و فلسطین سلامتی آرزو کرد.

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین نیز تاکید کرد: کشتار خونین و هولناکی که رژیم اشغالگر با پرتاب چندین تن بمب روی خانه‌های مسکونی در ضاحیه جنوبی مرتکب شد، جنایتی تمام عیار و ثابت شده است، نخست‌وزیر این رژیم تصمیم خود را گرفته و با برنامه‌ریزی و هماهنگی با دولت جنایتکار آمریکا، آن را از داخل مقر سازمان ملل مدیریت می‌کند.

این جبهه در ادامه نیز بر همبستگی کامل خود با حزب‌الله لبنان و ملت برادر لبنان تاکید و اعلام کرد که به اراده رهبران و نیروهای مقاومت و توان آنها در مجازات دشمن تروریست و جنایتکار اطمینان دارد.

این گروه فلسطینی در ادامه نیز تاکید کرد: این جنایت بزرگ و گسترده، پاسخ مقاومت را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد که گسترده‌تر و عمیق‌تر و در سطح این جنایت بزرگ خواهد بود.

این جبهه در ادامه نیز همدستی زننده بین‌المللی با جنگ نسل‌کشی را که رژیم اشغالگر آغاز کرده، محکوم و تاکید کرد: نتانیاهو، عامل نسل‌کشی این جنایت را از داخل مقر سازمان ملل مدیریت کرد و اگر مشارکت و حمایت کامل آمریکا از رژیم اشغالگر و جنایاتش نبود، این جنایت هرگز رخ نمی‌داد.

همچنین گروه یاد شده تاکید کرد: ادعای رژیم اشغالگر درباره هدف قرار دادن سران مقاومت تنها بهانه یافتن برای انجام جنایات وحشیانه‌اش علیه مناطق مسکونی غیرنظامی است و هیچ دلیلی وجود ندارد که طرفی بر اساس آن بتواند چنین جنایات نسل‌کشی وحشیانه‌ای را مرتکب شود.

در همین رابطه شورای عالی اسلامی عراق در بیانیه‌ای به شدت این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه لبنان را محکوم و اعلام کرد: حمله وحشیانه دشمن صهیونیستی به غیرنظامیان در لبنان در واقع ادامه جنگ نسل‌کشی در غزه و بخشی از جنگ علنی این رژیم علیه ملت و امت اسلامی ما است، جنگ نسل‌کشی که این رژیم آغاز کرده، اگر حمایت نامحدود آمریکا و غرب از آن و غفلت جامعه جهانی نسبت به این جنایات نبود، رخ نمی‌داد.

سفارت ایران در بیروت نیز با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد: حملات هوایی شدید اسرائیل علیه ضاحیه جنوبی بیروت در واقع تنشی جدی است که قواعد بازی را تغییر می‌دهد، این جنایت محکوم و رفتار بی‌پروا تنشی جدی است که اصول بازی را تغییر می‌دهد و مستلزم مجازات مناسب و ادب کردن عامل آن است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.