تفکیک وزارت راه و شهرسازی بار مالی ندارد

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: با شروع فعالیت مجلس و قبل از این‌که وزرا به مجلس معرفی شوند، طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را مطرح کردیم.

وی افزود: این طرح آماده بود که در مجلس اعلام وصول شود. اما یک روز قبل از این کار، رئیس‌جمهور با رئیس مجلس گفت‌وگویی داشت و درخواست کرد با توجه به شروع به‌کار دولت برای تفکیک وزارت راه  و شهرسازی، مهلت داده شود.

وی ادامه داد: شاید درخواست مذکور با این نگاه بوده که تفکیک وزارتخانه باعث توقف کارهای عمرانی شده و رکود را در کار وزارت راه و شهرسازی ایجاد می‌کند. به همین دلیل نیز رئیس مجلس به احترام رئیس‌جمهور و برای این‌که نشان دهد تعامل بین دولت و مجلس وجود دارد، طرح تفکیک وزارت راه به تعویق افتاد و اعلام وصول نشد.

رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اعلام این‌که طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در اختیار هیئت رئیسه مجلس است، گفت: بعد از این‌که رئیس مجلس با رئیس‌جمهور توافق کرده و رئیس‌جمهور توجیه شود که این کار به نفع مسکن و حمل‌ونقل است،‌ طرح تفکیک اعلام وصول می‌شود.

رضایی با تاکید بر این‌که طرح تفکیک هیچ بار مالی ندارد، توضیح داد: بنا نیست هیچ نیروی انسانی و ساخت و ساز جدیدی ایجاد شود. با همین امکانات موجود-در وزارت راه و شهرسازی- تفکیک انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در هم ادغام نشده‌اند، بلکه الحاق شده‌اند، اضافه کرد: با کمترین هزینه و صرف زمان می‌توانیم مأموریت‌های حمل‌ونقل و مسکن را از هم جدا کنیم تا یک شرایط پایداری در این دو حوزه برای کشور به‌وجود بیاید.

وی با اشاره به این‌که حمل‌ونقل و مسکن حوزه‌های سنگینی هستند، بیان کرد: خانم وزیر، واقعاً وزیر پر تلاشی است و زحمت زیادی می‌کشد. اما وزارت راه، وزارتخانه سنگینی است و اعتبارات آن جوابگوی همه مأموریت‌ها نیست. طبیعی است وزیر با صرف وقت و کمک بیشتر دولت و تمرکز بر روی موضوعات خاص می‌تواند حتما در انجام مأموریت‌ها بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.