آخرین وضعیت پایتخت مسکن مهر

در شهر جدید پرند حدود ۷۵ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن شناخته شدند که تا کنون ۳۳ هزار واحد آغاز شده، ۳۰۴۹ واحد افتتاح و ۱۸ هزار واحد به پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرآنی، از سال ۱۳۸۸ برنامه‌ریزی برای ساخت مسکن بیش از ۹۰ هزار واحد مهر در شهر جدید پرند آغاز شد که تا پایان سال‌های اجرای طرح تعداد آن به ۹۵ هزار واحد رسید. با توجه به این تعداد بالا پرند لقب پایتخت مسکن مهر را از آن خود کرد.

از اواسط دهه ۹۰ تا کنون همواره وعده اتمام مسکن مهر پرند از سوی مسئولان مختلف داده شده اما به طور کامل محقق نشد. آخرین وعده نیز به سال گذشته مربوط می‌شود.

مدیرعامل سابق شرکت عمران شهرهای جدید قول داده بود شهریور ۱۴۰۲ پروژه مسکن مهر پرند به اتمام برسد. اما به نظر می‌رسد هنوز تعدادی از واحدهای مسکن مهر باقی مانده است. همزمان با تکمیل واحدهای مسکونی مهر، طرح نهضت ملی مسکن نیز از سال ۱۴۰۰ در این شهر آغاز شد که البته مسئولان اعلام کردند واحدهای مسکن مهر نیز به نهضت ملی الحاق شده است.

با توجه به رکود بازار مسکن در حال حاضر قیمت آپارتمان در پردیس حدود یک میلیارد و در پرند حدود ۶۰۰ میلیون تومان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. هم اکنون در شهر پرند می توان با نقدینگی کمتر از یک میلیارد تومان صاحب آپارتمان شد.

طبق آماری که تیرماه امسال ارایه شد ۱۶۸ هزار و ۳۸۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید در بخش‌های حمایتی آغاز شده و در کنار آن ساخت ۵۰ هزار واحد دیگر نیز در قالب‌های قراردادهای مشارکتی و خودمالکی در سراسر کشور در حال ساخت است.

در شهر جدید پرند تعداد قابل توجهی از متقاضیان برای مسکن ملی ثبت نام کردند. از ۲۲۴ هزار نفر ثبت‌نام کننده حدود ۷۵ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اما زمین کافی برای ساخت این تعداد واحد مسکونی وجود نداشت. بر این اساس ۳۳ هزار و ۲۸۰ واحد نهضت ملی مسکن آغاز شد که از بزرگترین پروژه‌های ساخت و ساز مسکن ملی به شمار می‌رود. از این تعداد ۱۸ هزار واحد در فاز ۷ شهر جدید پرند شروع شده و بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خرداد امسال همزمان با افتتاح حدود ۲۶ هزار واحد مسکونی در استان تهران، ۳۰۴۹ واحد نهضت ملی نیز در شهر جدید پرند به بهره برداری رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند ساخت واحدها در مقایسه با ارایه خدمات روبنایی و انشعابات از سرعت بیشتری برخوردار است و تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی از سوی دستگاههای مرتبط باید جدی گرفته شود.

شهرهای جدید پردیس و پرند به واسطه نزدیکی به کلانشهر تهران و ساخت حدود ۱۸۰ هزار واحد مسکن مهر مورد توجه اقشار متوسط و پایین قرار دارد. بسیاری از افراد برای رهایی از اجاره‌نشینی در پایتخت ترجیح می‌دهند در دو شهر مذکور صاحب خانه شوند.

آخرین وضعیت پایتخت مسکن مهر

با توجه به رکود بازار مسکن در حال حاضر قیمت آپارتمان در پردیس حدود یک میلیارد و در پرند حدود ۶۰۰ میلیون تومان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. هم اکنون در شهر پرند می توان با نقدینگی کمتر از یک میلیارد تومان صاحب آپارتمان شد.

یکی از مشکلاتی که بعضا در شهرهای جدید دیده می شود کمبود سرانه های خدماتی است. اگرچه در سالهای اخیر تعداد قابل توجهی پروژه شامل مدرسه، مسجد، کلانتری، پارک، مجتمع تجاری و غیره در شهرهای پردیس و پرند افتتاح شده اما ساکنان این دو شهر همچنان از کمبود سرانه‌ها رنج می‌برند.

روز جمعه ۵ مهرماه ۱۴۰۳ شهرام ملکی ـ سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید که اخیرا به این سمت منصوب شده از شهر جدید پرند بازدید کرد. وی پیش از بازدید در جلسه‌ای ضمن بررسی مسائل و مشکلات شهر جدید پرند در زمینه پروژه‌های نهضت ملی مسکن، مسکن مهر باقی مانده، منابع مالی مورد نیاز، پروژه‌های روبنایی و زیربنایی؛ پاسخگویی به حق مردم و سلامت فضای اداری را از انتظارات اصلی فعلی از مجموعه شرکت عمران پرند اعلام کرد و گفت: مردم باید ما را پشتیبان خود دانسته و با رغبت و انگیزه برای رفع مشکلات خود به سمت ما بیایند.

آرش صیادی ـ مدیرعامل شهر جدید پرند نیز در این جلسه ۹ پروژه از جمله مدرسه شماره ۲ شهید کرم‌پور، حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه (س)، سه اورژانس ۱۱۵ به همراه پایگاه سلامت در فازهای ۴ و ۶، یک باب کلانتری، پیاده‌روسازی، پروژه ترمیم حفاری جنوب غرب فاز ۵ و اجرای پروژه اصلاح، بهسازی، لکه‌گیری، ترمیم نوار حفاری، تکمیل کانال‌ها و جوی و جدول و پیاده‌روسازی واقع در فازهای ۳ الی ۶ را آماده افتتاح اعلام کرده و گفت مدرسه شهید کرم‌پور به مناسبت بازگشایی مدارس و نیاز موجود در هفته گذشته افتتاح و برای ارائه خدمات به سازمان آموزش و پرورش تحویل داده شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

آخرین وضعیت پایتخت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.