عبدلیان‌پور‌: حکم جلب ‌نتانیاهو صادر شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی از گرگان،  رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه درسفر به استان گلستان با رئیس کل دادگستری این استان دیدار و گفتگو کرد.

حسن عبدلیان پور در این دیدار گفت: مرکز به عنوان بازوی توانمند اجرایی قوه قضائیه از باب مردمی سازی دستاوردهای خوبی داشته و این مسئله را رئیس محترم قوه قضائیه در مناسبت های مختلف و آخرین بار در دیدار مسئولان قضایی با مقام معظم رهبری عنوان کردند و نام مرکز را به نیکی در محضر حضرت آقا مطرح کردند.

رئیس مرکز درمورد عملکرد هیات مدیره وکلا و کارشناسان و مشاوران خانواده در استان گلستان بیان داشت: اقدامات کمیسیون حقوق عامه استان گلستان با توجه به عملکردی که در ارائه خدمات معاضدتی و حقوقی به مردم داشته توانسته رتبه اول را در سطح کشور کسب کند.

وی افزود: این دستاورد برای استان گلستان علیرغم اینکه تعداد وکلای کمتری نسبت به برخی دیگر از استان‌ها دارد و به لحاظ پهنه جغرافیایی نیز کوچکتر از بسیاری از استان های کشور می باشد، نشانگر تعاملات سازنده و هم افزایی مناسب با دادگستری استان بوده که توانسته اند به این رتبه وجایگاه دست یاند.

عبدلیان پور در ادامه این دیدار به عملکرد و الگوی خدمت رسانی مرکز به عنوان یک الگوی برتر جهانی اشاره داشت و گفت: شهرداری تهران یکی از نهادهایی است که در زمینه ارائه خدمات در مساجد و اماکن عمومی با مرکز همراهی دارد. این همراهی سبب شد تا در اجلاس جهانی شهرداری ها در برزیل طرح خدمت رسانی مرکز را ارائه کردند و در آن جلسه این طرح به عنوان الگوی مدیریت جهانی معرفی شد و این نشان از برکت و اثربخشی مسجد می باشد که قادر به یک حرکت و گفتمان سازی جهانی است.

وی افزود: ما دربرنامه های خود ارائه خدمت در بقاع متبرکه را ارائه دادیم و در سراسر کشور این اقدام انجام می شود و بازخورد ویژه ای داشته و پیگیر‌یم که امور‌ مردم ختم به خیر شود. این خدمات موجب حل وفصل پرونده های بسیاری شده ‌که در نمونه اخیر آن در شهر ری ما یک پرونده را با 400 شاکی به برکت مسجد به صلح و سازش رساندیم که این سیره پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) بود.

عبدلیان همچنین به بحث ورود مرکز در امر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما در مدارس «زنگ حقوقی» را با هماهنگی آموزش و پرورش سرفصل های آن طراحی کردیم و وکلا و کارشناسان مرکز در ساعاتی مشخص در مدارس مسائلی که می تواند به دانش آموزان کمک کند را آموزش می دهند.

وی افزود: ما در صدد آشنایی دانش آموزان با حقوق و تکالیفشان است که بدانند چه حقی دارند و چه وظیفه ای دارند و با شورای تبیین کتب درسی نیزهماهنگی داشتیم و کلید واژه هایی را برای آنها مشخص کرده ایم که در کتب درسی گنجانده شود و معلمین و دانش آموزان این حقوق را آموزش ببینند.

رئیس مرکز در بحث حقوق عامه به مسئله فلسطین اشاره کرد و بیان داشت: ما در مسئله فلسطین رئیس وکلای بین‌المللی اقای ژیل دوور را به ایران آوردیم که بیش از 250 هزار وکیل را مدیریت می‌کند به طوری که ریاست قوه نیز ایشان را به ایران دعوت و از ایشان تقدیر شد. ما در دفاع از حقوق مردم فلسطین و علیه جنایات رژیم صهیونیستی در همکاری با وکلای بین‌المللی بیش از 4 هزار سند این جنایات را ارائه کردیم که امروز زمینه‌ساز صدور حکم جلب علیه نتانیاهو شد.

عبدلیان‌پور ‌به سفر اخیر خود به روسیه اشاره کرد و گفت: ما در اجلاس بریکس با افریقای جنوبی که موفقیتی بزرگ در محکومیت رژیم صهیونیستی داشت تفاهمات خوبی انجام دادیم و امروز وکلای مرکز در تمامی دادگاه های بین المللی در آی سی سی و آی سی جی حضور خواهند داشت. این کار بزرگی در عرصه بین‌الملل است.

رئیس مرکز به رایزنی ها در اجلاس بریکس اشاره کرد و گفت: ما در این اجلاس بیان کردیم که یک نهاد ملی حقوقی هستیم و آنها در مورد ملی بودن این موضوع از ما سئوال می کردند و توضیحاتی که ما دادیم و الگوی خود را معرفی کردیم مورد توجه و استقبال آنها قرار گرفت.

تقویت دیپلماسی حقوقی و قضایی در عرصه بین‌المللی

  رئیس کل دادگستری استان گلستان در دیداری صمیمی از حضور رئیس مرکز و هیات همراه تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: سابقه آشنایی ما با دکتر عبدلیان پور به بیش از دو دهه قبل می رسد و به خوبی با روحیه جهادی و تلاش ایشان آشنایی کامل داریم.

وی ابراز رضایت ریاست محترم قوه قضائیه و بیان ایشان از عملیاتی سازی سند تحول قضایی از سوی مرکز را افتخاری بزرگ برای این مجموعه دانست و گفت: در بحث حقوق عامه مرکز حقیقتاً اقدامات شایسته ای انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان حضور مرکز در ارائه خدمات حقوقی ومعاضدت های قضایی در زندان ها، مساجد و بحث راه اندازی سامانه 129 و ارائه کارشناسی های جدید را یک نوآوری برای کشور قلمداد کرد و گفت: ما در حوزه کارشناسی در برخی زمینه ها و موضوعات کمبود کارشناسی داشتیم که در رشته های جدید همچون هوش مصنوعی و فضای مجازی با مشکل مواجه بودیم که مرکز توانست با اقدامات خود این کمبودها را پوشش دهد.

وی این اقدامات را نشان از عزم جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در بحث حقوق عامه دانست و بیان داشت:حضور در مساجد اقدامی مبارک و موثر و اثر بخش می باشد که در سطح استان گلستان نیز شاهد اقدامات خوبی هستیم که موجب اعتماد عمومی به قوه قضائیه و جامعه وکلا گردیده است.

این مقام قضایی اقدامات و رسالت مرکزوکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه را در برابر آگاهی حقوقی مردم و در سطح بین الملل و ارائه مواضع مشخص در رخدادهای ملی و بین المللی یک ضرورت دانست گفت: درمسائلی همچون تحریم ها و فلسطین و دفاع از حقوق ملت ایران از جمله مواردی است که مرکز موضع خوبی داشته است چرا که هیچ قشری نمی تواند همچون حقوقدانان ابعاد این مسائل را بشکافند و آثار و تبعات آن را پیگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اقدامات موثر مرکز در عرصه بین المللی گفت: ما این پیشنهاد را به ریاست محترم قوه قضائیه هم دادیم که باید دیپلماسی قضایی را در سطح بین المللی تقویت کنیم و نظام قضایی خود را در سطح جهان تبیین کنیم تا جهان از احکام قضایی ما در برابر نظام های حقوقی جهانی مطلع و نقاط قوت آن بروز و ظهور پیدا کند.

وی درپایان ابراز داشت:  از مجموع فعالیت های مرکزوکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بابت اقدامات صورت گرفته در این حوزه تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم این اقدامات به صورت گسترده تر و موثر تر مورد پیگیری جدی قرار گیرد و جایگاه و وجهه حقوقی کشورمان را در عرصه جهانی ارتقا بخشند.

انتهای پیام/.

منبع : تسنیم
برچسب ها :

عبدلیان نتانیاهو

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.