ضرورت تدوین سند سازگاری سلامت با تغییر اقلیم در برنامه هفتم

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، دکتر محمدرضا ظفرقندی در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، ضمن تاکید بر تعهدات بین‌المللی کشورها در خصوص تاب آوری نظام سلامت در برابر تغییرات آب و هوایی، بر لزوم تدوین سند سازگاری سلامت در برابر تغییر اقلیم، مطابق برنامه هفتم پیشرفت کشور تاکید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این پیام، تمرکز بیشتر برنامه‌ ریزان و کنشگران عرصه بهداشت محیط کشور در جهت دهی به راهبردها، برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با مشکلات محیط زیستی ناشی از این تغییرات را ضروری دانسته است.

متن کامل پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط (26 سپتامبر مصادف با 5 مهر ماه) بدین شرح است:

در راستای نکوداشت روز جهانی بهداشت محیط مقارن با 5 مهرماه (26 سپتامبر میلادی) و با توجه به روند فزاینده و فراگیر تغییرات اقلیمی، فدراسیون بین المللی بهداشت محیط، شعار امسال خود را با عنوان «ایجاد جوامع تاب آور از طریق کاهش خطر بلایا و تغییر اقلیم و سازگاری با آن ها»، نام گذاری نموده است.

ضمن یادآوری و تأکید بر تعهدات بین المللی کشورها در خصوص تاب آوری نظام سلامت در برابر تغییر آب و هوایی و لزوم تدوین سند سازگاری سلامت در برابر تغییر اقلیم مطابق برنامه هفتم پیشرفت کشور، ضرورت دارد، برنامه ریزان و کنش گران عرصه بهداشت محیط کشور، تمرکز بیش تری در جهت دهی به راهبردها، برنامه ها و فعالیت های مرتبط با مشکلات محیط زیستی ناشی از این تغییرات اعمال نمایند. به طوری که آمادگی، سازگاری، تاب آوری، حمایت و مطالبه گری آحاد جامعه را در مواجهه با اثرات زیان آور این پدیده مخرب بر سلامت مردم در پی داشته باشد.

این جانب، ضمن قدردانی و سپاس از خدمات صادقانه کلیه تلاش گران عرصه بهداشت محیط کشور، اعم از مدیران، کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط در کلیه سطوح، اعضای هیأت علمی، فعالان بهداشت محیط در بخش های غیردولتی و تشکل های مردم نهاد علاقه مند به این موضوع مهم، امیدوارم با همت والا و خردمندانه و در سایه وفاق و همدلی همچون الگوی موفق مهار همه گیری کرونا، شاهد بهبود شاخص های بهداشت محیط در حوزه های مؤثر بر سلامت، نظیر تغییرات اقلیم، هوا، آب، غذا و خاک به منظور حفظ و ارتقا سلامت عموم مردم میهن عزیز اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.