دولت:گزارش سفر پزشکیان به نیویورک به‌‌زودی منتشر می‌شود

به گزارش حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، شورای اطلاع‌رسانی دولت در اطلاعیه شماره (3) درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک اعلام کرد: سفر دکتر مسعود پزشکیان، رئیس محترم جمهوری اسلامی به نیویورک که با هدف شرکت و سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیدار با سران و رؤسای شماری از کشورها و سازمان‌ها و گروه‌های مختلف انجام شد، صبح روز پنجشنبه به وقت ایران به پایان رسید و رئیس محترم جمهور نیویورک را به مقصد تهران ترک کردند.

شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: همانطور که اطلاع دارید، رئیس جمهور پزشکیان در دومین روز سفر خود با حجم بالای دیدارها از جمله دیدارها با روسای جمهور صربستان و فرانسه، وزیر امور خارجه چین و دیدارهای جداگانه با علمای شیعه و رهبران ادیان ابراهیمی، گفت‌وگو با الجزیره انگلیسی و نیز سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پشت سر گذاشته شد که بازتاب‌های فراوانی در میان سران و روسای کشورها برجای گذاشت و موجب شکل‌گیری موجی جدید و روشنگرانه علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان شد.

این اطلاعیه در ادامه افزود: موجی که درپی سفر و اعلام مواضع رئیس جمهور محترم از طریق سخنرانی، مصاحبه، دیدار و ... علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته است، همچنان درحال گسترش بوده و در همین راستا نیز جریان رسانه‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی و متحدان آن در تلاشند تا با روش‌های مختلف از جمله تحریف، تغییر و حتی جعل، مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران علیه نسل‌کشی و جنگ در سراسر جهان از جمله غزه، لبنان و ... را که از زبان دکتر پزشکیان به جهان مخابره شد، به حاشیه برده یا کم‌رنگ جلوه دهند.

شورای اطلاع‌رسانی دولت در ادامه این بیانیه اعلام کرد: در سومین و آخرین روز سفر رئیس جمهور محترم نیز نشست با موسسات مطالعاتی و اندیشمندان، دیدار با نخبگان سیاسی ایران، دیدار با پزشکان، کارآفرینان و نخبگان علمی مقیم آمریکا و نشست عمومی با ایرانیان مقیم آمریکا در دستورکار رئیس جمهور محترم قرار گرفت. همچنین در همین روز آقای دکتر پزشکیان دیدارهای جداگانه‌ای با ولیعهد کویت، نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر نروژ، رئیس جمهور بلغارستان، رئیس شورای حکومتی سودان و... را دربرنامه کاری خود قرار داد که هدف از آن تعامل با کشورهای همسایه و اعلام صریح و مستقیم مواضع ایران به کشورهای جهان بود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: علاوه بر رئیس جمهور محترم، هیات همراه نیز دیدارها و رایزنی‌های خود را در نیویورک با سران کشورهای مختلف انجام دادند که از جمله آنها می‌توان به ملاقات‌های دوجانبه میان دکتر سید عباس عراقچی، وزیر امورخارجه کشورمان با مقامات بین‌المللی از ده‌ها کشور و سازمان جهانی اشاره کرد.

شورای اطلاع‌رسانی دولت در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به پایان برنامه‌های ریاست محترم جمهور در این سفر، شورای اطلاع‌رسانی دولت، از همراهی رسانه‌ها در پوشش اخبار قدردانی کرده و اعلام می‌کند که به‌زودی گزارشی جامع از سفر رئیس جمهور محترم و هیات همراه به نیویورک منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.