اجرای موفق مانورهای پیش بینی شده ماهواره چمران1

به گزارش گروه فضا و نجوم پایگاه خبری خبرآنی، پس از اطمینان از صحت عملکرد زیرسامانه های ماهواره چمران1 و اطمینان از عملکرد صحیح الگوریتم های پرواز، با جذب توان لازم، ماهواره آماده اجرای ماموریت اصلی با هدف اثبات فناوری مانور مداری شد.

به همین منظور ابتدا ماهواره به سمت هدف فرضی نشانه روی شد و در حالت چرخان قرار گرفت. خوشبختانه ماهواره توانست الگوریتم های دینامیک پرواز را به درستی اجرا کند و نشانه روی صحیح به سمت هدف اتفاق افتاد.

با توجه به شلوغی مدار مطلوب ماهواره چمران1، اجرای مانور مداری با دقت بالا و بصورت مدیریت شده صورت گرفت تا از هر گونه تصادم احتمالی اجتناب شود.

خوشبختانه ماهواره چمران1، توانست مانورهای پیش بینی شده را با دقت و موفقیت اجرا کند. مطابق داده های دریافتی از ماهواره، ارتفاع اولیه ماهواره در لحظه اول تزریق حدود 550 کیلومتر بوده و ارتفاع حاضر ماهواره به حدود 540 کیلومتر رسیده، یعنی بصورت کلی 10 کیلومتر مانور کاهش ارتفاع و 10 درجه مانور تغییر فاز را در ماهواره شاهد هستیم.

با توجه به قابلیت های پیش بینی شده برای ماهواره چمران1، علاوه بر امکان اجرای مانورهای متعدد مداری در طول عمر ماهواره، امکان استفاده از ماهواره به عنوان یک بستر آزمایشگاهی در مدار برای محققین فضایی نیز فراهم خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.