تنش‌های منطقه‌ای، عامل نوسان موقتی قیمت ارز

مهدی معصومی اصفهانی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، با توجه به تنش های منطقه‌ای که باعث نوسانات در بازار ارز می‌شود، گفت: بطور کلی رشد قیمت ارز ارتباطی به این موضوع ندارد که مثلا کدام دولت سر کار است. شاید یک دولت بتواند بطور مقطعی جلوی افزایش و نوسانات قیمت را بگیرد اما ممکن است با یک اتفاق سیاسی و امنیتی داخلی و بین المللی دوباره با نوسان روبرو شود. در واقع این نوسانات هیچ فرمول و توجیه منطقی اقتصادی ندارد و به محض وقوع یک اتفاق و تنش سیاسی و امنیتی دستخوش تغییر و تلاطم می شود.

وی افزود: به هر حال باید طوری عمل کرد که بتوان قیمت دلار را تا پایان سال حفظ و قابل پیش بینی کرد که دولت چهاردهم هم بتواند با تدوین برنامه و قواعد ویژه این راه را پیش بگیرد، در غیر اینصورت قیمت ارز طبق فرمول همیشگی خود تا پایان سال راه خود را می‌رود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر بانک مرکزی هم به خوبی اوضاع را کنترل و مدیریت کرده و معتقدم این نوسانات با توجه به دلیلی اصلی آن یعنی تنش‌های منطقه ای، کاملا گذرا و موقتی است. البته این بدان معنا نیست که در صورت رخداد و تنش جدید در منطقه، باید منتظر ادامه تثبیت نرخ ارز باشیم؛ چراکه هر اتفاق داخلی و منطقه ای می‌تواند بر بازار تاثیر بگذارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه نوسان قیمت ارز در روزهای اخیر دلیل علمی و اقتصادی ندارد گفت: همواره هر نوسان و افزایش قیمتی در بازار ارز، ارتباط مستقیم با میزان تقاضا دارد. به عنوان مثال واردات خودرو و یا عدم تخصیص ارز دولتی می تواند حجم تقاضا را افزایش دهد. ضمن اینکه ما در ماه‌های اخیر چنین اتفاقاتی را شاهد نبودیم و میزان تقاضا در بازار ارز هم افزایش نداشته؛ در نتیجه دلیلی برای تداوم نوسانات ارزی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

منطقه نوسان موقتی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.