دیپلمات ارشد روس خواستار توقف تشدید تنش در غرب آسیا شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه با هشدار درباره لفاظی‌های مقامات صهیونیستی علیه لبنان، خواستار توقف تشدید خشونت‌ها در غرب آسیا شد.

به گزارش خبرآنی، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امورخارجه روسیه در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع غرب آسیا خواستار توقف تنش‌های تشدید شده در منطقه پیش از آن شد که اوضاع از کنترل خارج شود.

این دیپلمات ارشد روس‌گفت: تحولات منطقه بار دیگر نشان می‌دهد که راه‌حل برای رفع بحران‌های ویرانگر، از جمله در لبنان تنها از طریق گفت‌وگو قابل دستیابی است. این زنجیره خشونت می‌بایست فوراً متوقف شود تا اوضاع از کنترل خارج نشود.

وی افزود: ما خواستار پایان فوری خصومت‌ها هستیم تا از خونریزی بیشتر جلوگیری شود و شرایطی را برای بازگرداندن روند حل و فصل به مسیر سیاسی و دیپلماتیک ایجاد کند.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، ورشینین همچنین با اشاره به اظهارات اخیر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که گفته بود اسرائیلی‌ها قادرند لبنان را به عصر حجر بازگردانند، نسبت به لفاظی‌های بی پروا و غیرمسئولانه مقامات صهیونیست هشدار داد و گفت: ما اطمینان داریم که در یک فضای بسیار پرتنش نشان دادن حداکثر خویشتنداری و پرهیز از اقدامات تحریک‌آمیز که منجر به افزایش بیشتر آتش‌افروزی‌ها می‌شود، بسیار مهم است.

درگیری میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان پس از موجی از انفجارهای وسایل ارتباطی در لبنان در روزهای ۱۷ و ۱۸ سپتامبر تشدید شده است.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان در حملات اسرائیل به بیش از ۵۵۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۸۰۰ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.