کارخانه‌های جهان میزبان چه تعداد ربات هستند؟ / خودروسازی عامل رکورد در رباتیک شد

طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی رباتیک، نصب سالانه ربات‌ها در کارخانه‌های جهان برای سومین سال متوالی از نیم میلیون گذشت و مجموع را در پایان سال ۲۰۲۳ به ۴.۳ میلیون رساند.

به گزارش خبرآنی، گزارش جهانی رباتیک نشان داد که حدود ۷۰ درصد از ربات‌های تازه مستقر شده در آسیا، ۱۷ درصد در اروپا و ۱۰ درصد در قاره آمریکا و عمدتاً در ایالات‌متحده بودند.

بر اساس این گزارش، پس از بازگشت سریع اتوماسیون بعد از همه‌گیری، در سال گذشته شاهد کاهش سرعت در برخی از کشورهایی بود که پیشتاز این حرکت بودند. نصب سالانه در چین ۵ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۲، کاهش یافته است، اگرچه این کشور همچنان بیش از نیمی از ربات‌های صنعتی جدید جهان را نصب می‌کند.

در ایالات‌متحده، تلاش‌ها برای تجدید تولید منجر به افزایش نصب در چند سال گذشته شده است، اگرچه این رقم برای سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل اندکی کاهش یافته است، همانطور که در ژاپن و کره نیز اتفاق افتاد.

آلمان تنها یکی از پنج کشور برتر اتوماسیون بود که در آن نصب ربات‌ها در سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۲۲ شتاب گرفت. دومین و سومین بازارهای بزرگ اروپایی، ایتالیا و فرانسه، هر دو کاهش داشتند. در این گزارش آمده است جنگ در اوکراین، سیاست‌های پولی سخت و ضعف نسبی صنعت خودروسازی اروپا در مقایسه با چین، سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش بلومبرگ، حتی کشورهایی که نیروی کار خوبی دارند نیز به ربات‌ها روی می‌آورند. نصب و راه اندازی در هند با افزایش ۵۹ درصدی به رکورد ۸۵۱۰ دستگاه در سال گذشته رسید که دلیل آن تقاضا از سوی صنعت خودروسازی بود. هند یکی از قوی ترین اقتصادهای رو به رشد در میان بازارهای نوظهور آسیایی است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.