خروجی انتصابات اتوبوسی در وزارت راه چیست؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، فرزانه صادق وزیر راه  وشهرسازی در جدیدترین حکمی که امضا کرده روز گذشته سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری را منصوب کرد، آن هم در زمانی که رئیس‌جمهوری به همراه تعدادی از کابینه دولت در سفر آمریکا به سر می‌بردند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با معرفی وزیر راه و تصویب هایت وزیران انتخاب می شود. در عین حال وزیر راه می تواند سرپرست برای این سازمان انتخاب کند.

وزیر راه و شهرسازی پیشتر بلافاصله پس از رای اعتماد مجلس، مدیرکل دفتر وزارتی را منصوب کرد.  13 شهریور اطهره نژادی به سمت مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی منصوب شد.

صادق حدود دو هفته بعد (14 شهریور 403) رضا انجم‌شعاع را به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی منصوب کرد.

17 شهریور علی اکبر مرزبان با حکم وزیر راه  و شهرسازی به‌عنوان عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد.

برکناری مدیرعامل راه آهن، تغییر بعدی وزیر راه و شهرسازی بود. صادق 18 شهریورماه پس از جلسه هیئت دولت از رای وزیران به گزینه پیشنهادی خود برای مدیرعاملی راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

در  ادامه وزیر راه و شهرسازی 20 شهریور 1403 به سراغ شرکت عمران شهرهای جدید ایران و معاونت مسکن و ساختمان رفت. وی شهرام ملکی را که پیش‌تر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان و مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بود به عنوان سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید منصوب کرد.

مسعود بیات‌منش که در رزومه کاری خود مدیرکلی راه و شهرسازی استان خوزستان را داشت با حکم فرزانه صادق وزیر راه به‌عنوان سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منصوب شد.

"خانم وزیری" فرد بعدی بود که در این روز حکم سرپرستی مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی را وزیر راه دریافت کرد.

دیروز هم وزیر راه دست به قلم شد و این بار حکم سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری را امضا کرد. به این ترتیب با حکم فرزانه، پورفرزانه جایگزین محمدی‌بخش در سازمان هوایمایی شد.

به گزارش خبرآنی، اواخر مرداد 92 عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی در جلسه شورای معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی، با تاکید بر استفاده از نظرات وزیر سابق (علی نیکزاد)، گفته بود: نگران تغییر و تحولات نباشید، فقط برخی از برنامه‌ها مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

وی  با تاکید بر این‌که اهل تغییرات اتوبوسی نیستم، گفت: تنها ممکن است با توجه به برنامه‌های دولت تدبیر و امید برخی از برنامه‌ها مورد بازنگری قرار گیرد و با توجه به ضرورت‌های کنونی کشور برنامه‌های جدید در حوزه‌های راه و مسکن اجرا شود.

این در حالی بود که در سال 92 بیش از ظرفیت یک اتوبوس تغییرات مدیریتی توسط وزیر حقوق شهروندی صورت گرفت. تغییراتی که یکی از تبعات منفی آن سقوط آمار تولید مسکن در کشور بود. اتفاقی که با جهش‌های قیمت در اواخر سال 96 و 97 خودنمایی کرد.

با این تفاسیر باید دید خروجی انتصابات سریع و اتوبوسی در این دوره وزارت راه و شهرسازی چیست. آیا وضعیت مسکن و حمل‌ونقل در کشور بهبود می‌یابد؟ آیا سطح خدمات‌رسانی به مردم به‌خصوص در شقوق مختلف حمل‌ونقل ارتقا می‌یابد؟

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.