درخواست آمریکا و متحدانش برای آتش‌بس ۲۱ روزه میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله

آمریکا، فرانسه و متحدان کلیدی آن‌ها با صدور بیانیه مشترکی از رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان خواستند تا با یک آتش‌بس ۲۱ روزه موافقت کنند.

به گزارش خبرآنی، این بیانیه مشترک تقریبا ۱۰ روز پس از درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان صادر شده و هدف آن توقف درگیری‌ها، جلوگیری از تشدید تنش‌ها و حمله زمینی بالقوه رژیم اشغالگر به جنوب لبنان است.

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد: «بیانیه مشترک توسط ایالات متحده، فرانسه، استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر صادر شده است.»

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرنگاران گفت: «کشورهای امضاکننده این بیانیه امیدوارند در طول ۲۱ روز آتش‌بس در لبنان، مذاکرات اسرائیل و حماس درباره آزادی اسرا و آتش‌بس در غزه نیز دوباره آغاز شود.»

این مقام آمریکایی افزود: متن بیانیه مشترک و یک بیانیه جداگانه توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با اسرائیل و لبنان هماهنگ شده است. هم‌چنین از نظر کشورهای امضاکننده بیانیه، ۲۱ روز، زمان کافی برای دستیابی به یک توافق دیپلماتیک در مرز اسرائیل و لبنان می‌باشد.

پایگاه خبری اکسیوس روز چهارشنبه گزارش داد که دولت بایدن با فرانسه و چند کشور دیگر بر روی یک ابتکار دیپلماتیک جدید به منظور «توقف» در جنگ در لبنان و از سرگیری مذاکرات درباره اسرای صهیونیستی و آتش‌بس غزه کار می‌کند.

در پی تجاوزات و حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۱۱ ماه است که حملاتی نیز میان این رژیم و حزب‌الله لبنان صورت گرفته است اما در هفته گذشته در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان و تشدید حملات رژیم اشغالگر، این تنش‌ها شدت گرفت.

بایدن و ماکرون در بیانیه خود خواستار «حمایت فوری از سوی اسرائیل و لبنان» برای این بازه ۲۱ روزه آتش‌بس شدند.

در قسمتی از بیانیه بایدن-ماکرون آمده است: «زمان حل‌وفصل درگیری‌ها مرز اسرائیل و لبنان فرا رسیده است تا بدین ترتیب امنیت تضمین شود و غیرنظامیان بتوانند به خانه‌های خود بازگردند. تبادل آتش از هفتم اکتبر و به‌خصوص طی ۲ هفته گذشته، تهدیدی برای درگیری بسیار گسترده‌تر و آسیب به غیرنظامیان است. بنابراین ما در روزهای اخیر با یکدیگر بر روی یک درخواست مشترک جهت برقراری آتش‌بس موقت کار کرده‌ایم تا به دیپلماسی، فرصتی برای موفقیت بدهیم و از تشدید تنش‌ها در سراسر مرزها جلوگیری کنیم.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.