ماکرون خواستار توقف تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله شد

رئیس‌جمهور فرانسه در مجمع عمومی سازمان ملل از حمایت بی‌قید و شرط کشورش از اوکراین خبر داد و هم‌چنین از رژیم صهیونیستی خواست تا به تشدید تنش در لبنان خاتمه دهد.

به گزارش خبرآنی، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد که «فرانسه به هر آنچه که می‌تواند در راستای کمک به اوکراین انجام دهد، ادامه خواهد داد و از مقاومت چشمگیر مردم این کشور حمایت می‌کند.»

بنابر گزارش فرانس۲۴، رئیس‌جمهور فرانسه ضمن متهم کردن روسیه در جنگ اوکراین ادعا کرد: «روسیه با نادیده گرفتن اساسی‌ترین اصول حقوق بین‌الملل، در حال جنگ و کنترل قلمروهای اوکراین است. روسیه به نقض جدی قانون، اخلاق و شرافت متهم است. سرنوشت اوکراین با صلح و امنیت در اروپا و جهان گره خورده است زیرا چه کسی می‌تواند باور کند که در برابر قوی‌ترین، خشن‌ترین و حریص‌ترین همسایه‌های خود محافظت می‌شود؛ اگر اجازه دهیم روسیه پیروز شود، گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است؟»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه ضمن آنکه خواستار آتش‌بس در غزه شد، گفت: «جنگ غزه بسیار طولانی شده است. من خواستار هر چه زودتر آتش‌بس هستم و هیچ توجیهی برای مرگ هزاران غیرنظامی وجود ندارد.»

امانوئل ماکرون در این زمینه عنوان کرد: «اسرائیل حق مشروعی دارد که از مردم خود محافظت کند و حماس را از ابزار حمله مجدد به آن محروم کند. اما جنگ غزه بیش از حد طولانی شده است و بسیاری از مردم بی‌گناه کشته شده‌اند؛ بنابراین باید هر چه سریع‌تر آتش‌بس اعلام شود، اسرا باید آزاد شوند و مقادیر عظیمی از کمک‌های بشردوستانه باید به غزه برسند. درحالی‌که جامعه بین‌المللی باید اراده سیاسی را جهت تضمین راه‌حل ۲ دولتی برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین از خود نشان دهد، اما باید در نظر داشت که خطر فوری مربوط به تشدید تنش در منطقه است.»

ماکرون هم‌چنین در ادامه با اشاره به تشدید تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان تاکید کرد: «ما از اسرائیل می‌خواهیم تا این تشدید تنش را در لبنان متوقف کند و همینطور از لبنان هم می‌خواهیم تا این حملات موشکی را به اسرائیل متوقف سازد. ما از تمام کسانی که به حزب‌الله ابزاری را برای انجام این کار می‌دهند، می‌خواهیم که چنین کاری را متوقف کنند.»

وی افزود: «در لبنان نباید و نمی‌تواند جنگی وجود داشته باشد.»

رئیس‌جمهور فرانسه در رابطه با مسئله وتو در سازمان ملل تصریح کرد: «اصلاح ترکیب شورای امنیت به تنهایی برای موثرتر کردن آن کافی نیست. من هم‌چنین برای اصلاحات، روش‌های عملیاتی را جهت محدود کردن حق وتو در صورت جنایات دسته‌جمعی پیشنهاد می‌کنم.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.