پیش‌بینی رشد اقتصادی کدام کشورها صعودی است؟

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی جهانی را برای سال ۲۰۲۴ اندکی افزایش داد.

به گزارش خبرآنی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) انتظار خود را برای رشد اقتصاد جهانی از ۳.۱ درصد به ۳.۲ درصد افزایش داده است.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه با انتشار گزارش موقت چشم‌انداز اقتصادی خود گفت رشد تولید جهانی انعطاف‌پذیر بوده و تورم به تعدیل ادامه داده است.

در این بیانیه آمده است رشد در بسیاری از کشورهای گروه ۲۰ از جمله ایالات‌متحده، برزیل، هند، اندونزی و بریتانیا نسبتا قوی بوده در مقابل، نتایج در برخی از اقتصادها از جمله آلمان آرام بوده و تولید در آرژانتین کاهش یافته است.

این گزارش پیش‌بینی کرد اقتصادهای گروه ۲۰ به میزان ۳.۲ درصد رشد خواهند کرد که ۰.۱ واحد درصد نسبت به برآورد قبلی بیشتر شده است و پیش‌بینی منطقه یورو برای سال جاری در ۰.۷ درصد بدون تغییر باقی مانده است.

در میان اقتصادهای بزرگ منطقه یورو، پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی فرانسه، اسپانیا و ایتالیا افزایش یافت در حالی که انتظار می‌رود اقتصاد آلمان ۰.۱ درصد رشد کند که ۰.۱ درصد کمتر از رقم منتشرشده در گزارش قبلی ماه مه است.

انتظار می‌رود اقتصاد آرژانتین در سال ۲۰۲۴ به میزان چهار درصد کاهش یابد و ژاپن تنها کشوری است که انتظار انقباض اقتصادی در میان گروه ۲۰ را برای سال ۲۰۲۴ با ۰.۱ درصد دارد.

این سازمان انتظار دارد رشد اقتصادی ایالات‌متحده ۲.۶ درصد و بریتانیا ۱.۱ درصد افزایش یابد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۴ به میزان ۳.۷ درصد افزایش یابد. انتظار می‌رود اقتصاد ترکیه نیز ۳.۲ درصد افزایش یابد که ۰.۲ درصد کمتر از رقم منتشرشده در گزارش ماه مه است.

در حالی که انتظارات سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در سال ۲۰۲۵ برای اقتصاد جهانی بدون تغییر در ۳.۲ درصد بود، هیچ پیش‌بینی منفی برای اعضای گروه ۲۰ وجود نداشت.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه همچنین پیش‌بینی کرد که تورم کل با ۰.۵ واحد درصد کاهش به ۵.۴ درصد در گروه ۲۰ خواهد رسید.

انتظار تورم در منطقه یورو ۲.۴ درصد بود که ۰.۱ واحد درصد افزایش داشت.

پیش‌بینی تورم آرژانتین برای سال ۲۰۲۴ به میزان ۱۴۷.۵ درصد اعلام شد که ۶۰.۶ واحد درصد کاهش داشت.

بیزنس گزارش کرد، پیش‌بینی تورم اقتصاد آمریکا نیز با کاهش ۰.۱ درصدی به ۲.۴ درصد رسید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.