تولید جوهر چاپ عکس رنگی بیمارستانی و لابراتورهای عکاسی با ۷۰ درصد آب

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به فرمولاسیون تولید جوهر برای لابراتورهای عکاسی و تصاویر رنگی بیمارستانی دست یافتند که شامل ۷۰ درصد آب و دوستدار طبیعت است.

محدثه جوادیان، کارشناس تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرآنی، حوزه فعالیت این شرکت را تولید جوهرهای جوهرافشان دانست و گفت: نمونه جوهری که تولید کردیم، جوهرهای دستگاه پرینتر است که برای لابراتوارهای عکاسی، مصارف خانگی و چاپ رنگی در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

وی با بیان این که نمونه‌ای که به بازار عرضه شده، از لحاظ کیفیت شبیه نمونه‌های خارجی است که از نظر کیفیت تمام استانداردها را در داخل کشور دریافت کرده است، ادامه داد: این جوهر به هیچ عنوان در هد دستگاه گرفتگی ایجاد نمی‌کند، ضمن آنکه ثبات نوری مناسب دارد و از شفافیت رنگی خوبی برخوردار است.

جوادیان با بیان اینکه نمونه‌های چینی که در داخل بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند، با مشکل گرفتگی هد پرینتر مواجه هستند، ادامه داد: این چالش موجب خواهد شد که به مرور دستگاه‌های پرینتر خراب ‌شوند، اما نمونه‌ای که ما تولید کردیم، این مشکل را برطرف کرده و کلیه استانداردهای آن را دریافت کردیم.

این کارشناس تحقیق و توسعه مرکب تولیدشده در این شرکت را بر پایه آب دانست و خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد فرمولاسیون این جوهر از آب تشکیل شده است و حلال‌های آن نیز دوستدار محیط‌زیست هستند و به محیط‌زیست هیچ آسیبی وارد نمی‌کنند.

وی افزود: معمولا رنگ‌های اصلی به بازار عرضه نمی‌شوند و اگر هم عرضه شوند، هزینه خیلی بالایی دارند، ولی قیمت جوهر تولیدشده در این شرکت یک ‌سوم قیمت نمونه جوهر خارجی است.

جوادیان تاکید کرد: در این شرکت ۱۰ رنگ اصلی تولید شده است، ضمن آنکه با تغییر پرینترها، ما جوهرها را بر اساس نوع پرینترها به بازار عرضه می‌کنیم.  

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.