بررسی افزایش حقوق کارگران معادن در شورای عالی کار

به گزارش گروه پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگویی با تاکید بر ضرورت افزایش حقوق کارگران معادن، گفت: شرایط معدن به گونه‌ای است که ریه‌های فرد به شدت دچار آسیب می‌شود و باید به گونه‌ای اقدام شود که معدنچیان بیمار نشوند و دستمزد و حقوق آنها به دلیل سختی کار افزایش یابد.

وی با اشاره به وجود 10 معدن در طبس با بیان اینکه حقوق و دستمزد کارگران این معادن با هم متفاوت است، افزود: دستمزد برخی کارگران 14 میلیون و برخی دیگر 28 میلیون تومان است.

میدری در گفت‌وگو با خانه ملت یادآور شد: معدن نماد سختی کار است اما حقوق کارگران آن کافی نیست و نباید حقوق کارگرانی که در معادن به صورت حجمی مشغول کار هستند و با بی ثباتی شغلی مواجه هستند کمتر از نیروهای رسمی باشد و عادلانه این است که دریافتی این کارگران متناسب یا حتی بیشتر از نیروهای رسمی باشد؛ پیشنهاد افزایش حقوق کارگران معادن را خواهیم داد و این موضوع باید در شورای عالی کار بررسی و تعیین شود.

به گزارش خبرآنی، بر اثر انفجار معدن ذغال‌سنگ در طبس که بامداد یکشنبه (یک مهر ماه) رخ داد حدود 50 نفر از کارگران جان باختند.

انتهای‌پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.