آمریکا بزرگترین صادرکننده بنزین در جهان ماند

آمریکا با سهم بیش از ۱۶ درصدی از کل صادرات، بزرگترین صادرکننده بنزین در جهان است.

به گزارش خبرآنی، بررسی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) نشان داد سال گذشته، صادرات بنزین موتوری آمریکا (بنزین تمام شده به اضافه اجزای ترکیبی بنزین)، به طور متوسط ‌۹۰۰ هزار بشکه در روز بود. این رقم معادل حدود ۱۰ درصد مصرف داخلی است و برای پر کردن مخازن بیش از ۱.۵ میلیون خودروی شاسی بلند در روز با فرض متوسط ‌اندازه مخزن ۲۴ گالن کافی است.

اگرچه چین و هند ظرفیت پالایش خود را افزایش داده و صادرات خود را افزایش داده اند، اما آمریکا همچنین در صادرات بنزین صدرنشین است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد صادرات بنزین صادرکنندگان بزرگی مانند سنگاپور و هلند هرگز از ۷۰۰ هزار بشکه در روز فراتر نرفته است.

آمریکا از سال ۲۰۱۶ به صادرکننده بزرگ بنزین تبدیل شده است. این کشور در فاصله سال‌های ۱۹۶۱ تا ۲۰۱۵، به مدت بیش از نیم قرن، وارد کننده بزرگ بنزین بود.

این آژانس دولتی اعلام کرد آمریکا به یک صادرکننده بزرگ بنزین تبدیل شده است زیرا صادرات محصولات نفتی پالایش شده این کشور رشد کرده و در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به رکوردهای بالایی رسید. استفاده بیشتر از پالایشگاه و افزایش ظرفیت پالایشی، عوامل کلیدی در رشد صادرات محصولات نفتی آمریکا از جمله بنزین بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا خاطرنشان کرد با وجود افزایش ظرفیت پالایشی آمریکا، مصرف بنزین داخلی افزایش نیافته و در نتیجه، بنزین بیشتری برای صادرات موجود است. مصرف بنزین موتوری آمریکا در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۱۰ ثابت بود و ۴۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از اوج خود در سال ۲۰۱۸ بود.

طبق داده‌های اداره اطلاعات انرژی، صادرات محصولات نفتی آمریکا در سال میلادی گذشته، به رکورد ۶.۱ میلیون بشکه در روز رسید که ۲.۵ درصد بالاتر از سال ۲۰۲۲ بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آمریکا در سال ۲۰۲۰، برای نخستین بار از سال ۱۹۴۹، به بزرگترین صادرکننده نفت خام در جهان تبدیل شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.