تداوم یورش اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری/ شهادت یک فلسطینی در جنوب الخلیل

درحالیکه جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه وارد سیصد و پنجاه و پنجمین روز خود شده، اشغالگران به تعدادی از شهرها و شهرک‌های کرانه باختری یورش برده و اقدام به تیراندازی به سمت فلسطینیان کردند.

به گزارش خبرآنی، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای مقاومت، نظامیان رژیم اشغالگر را طی یورششان به شهرک «سیلة الظهر» واقع در غرب شهر جنین با بمب کنارجاده‌ای هدف قرار دادند.

براساس گزارش وبگاه عربی ۲۱، در جریان یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه «الفوار» واقع در شهر «الخلیل» در جنوب کرانه باختری چهار فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها زخمی شدند.

در همین راستا، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که کادر آن ۲ فلسطینی را که به ضرب گلوله جنگی صهیونیست‌ها زخمی شده بودند به بیمارستان منتقل کردند که یکی از آنها از ناحیه سینه و یکی دیگر از آنها از ناحیه ساقه پا زخمی شدند. 

منابع پزشکی نیز اعلام کردند تعداد زخمی‌ها در اردوگاه الفوار به چهار تن رسیده و آنها به بیمارستان دولتی «یطا» منتقل شده‌اند.

منابع پزشکی از شهادت «یحیی دانیال عوض» جوان ۲۹ ساله فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران طی یورششان به اردوگاه «الفوار» خبر دادند که از شدت جراحت وارده به شهادت رسید.

تداوم یورش اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری/ شهادت یک فلسطینی در جنوب الخلیل
یحیی دانیال عوض

شاهدان عینی نیز اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه الفوار و شهرک «دورا» در الخلیل یورش برده و همزمان صدای تیراندازی شنیده می‌شد.

اشغالگران همچنین به روستای «الطبقه» در جنوب الخلیل و چندین منزل یورش برده و اقدام به تفتیش و بازرسی و تخریب آنها کردند.

گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست نیز به منزلی در روستای «الکرمل» در شهر «الخلیل» یورش برده و اقدام به تفتیش و بازرسی محتویات داخل آن کردند و چندین اصله درخت را قطع کردند.

شهرک‌نشینان صهیونیست همچنین به زمین‌های کشاورزی متعلق به خانواده‌های «الجبارین» و «ابو عرام» یورش برده و این درحالیست که اشغالگران از ماه‌ها پیش مانع ورود صاحبان این اراضی به داخل آن می‌شوند.

نیروهای رژیم اشغالگر همچنین به شهرک «حزما» در شمال شهر قدس یورش بردند.

جنگ غزه موجب تشدید تنش‌ها در کرانه باختری شده است. از هفتم اکتبر تاکنون، خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته و آن‌ها از حمایت کابینه راست افراطی رژیم اشغالگر برخوردار هستند.

یورش به خانه‌ها و مزارع فلسطینیان در روستاهای فلسطینی به امری عادی تبدیل شده و ارتش رژیم صهیونیستی نه‌تنها با آن مقابله نمی‌کند، بلکه از شهرک‌نشینان افراطی حمایت به عملی می‌آورد. وارد این کرانه شده که در غزه فعالیت کرده است.

پیشتر روزنامه عبری «هاآرتص» گزارش داد کشتار غیرنظامیان در مقیاسی که پیش از جنگ غزه غیرقابل‌تصور بود، به یک روال عادی تبدیل شده و سرکوب اقتصادی شدیدی علیه فلسطینیان در کرانه باختری در جریان است. بر اساس این گزارش، اگر این روند ادامه یابد، در نهایت کرانه باختری شاهد افزایش خشونت و تنش روزانه بین فلسطینی‌ها، شهرک‌نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده و غزه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

طبق گزارش نهادهای رسمی فلسطین، همزمان با جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر، نظامیان ارتش این رژیم عملیات خود را در کرانه باختری گسترش داده و شهرک‌نشینان صهیونیست نیز تجاوزاتشان را به کرانه باختری افزایش داده‌اند و درنتیجه آن شمار شهدای فلسطینی در این منطقه به ۷۱۶ تن و شمار زخمی‌ها به حدود ۵۷۵۰ تن رسیده و بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ تن نیز بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.