آغاز نوسازی 309 هزار واحد فرسوده از ابتدای قانون جهش تولید

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از شرکت بازآفرینی شهری ایران، پانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن این شرکت با حضور شهرداران و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها به‌صورت وبیناری برگزار شد. محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این جلسه از آغاز نوسازی 309 هزار و 509 واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور از زمان اجرای قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

آیینی در ادامه اشاره کرد که این واحدها در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری کل کشور، توسط مردم و با استفاده از مشوق‌های مختلف اداری، مالی و شهرسازی در حال ساخت است.

وی افزود: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین میزان نوسازی مسکن را دارند.

خروج برخی محلات از محدوده هدف بازآفرینی شهری

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان اینکه بزرگترین نیاز کشور در حال حاضر امیدآفرینی است، گفت: محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری در استان‌ها نیاز به بازنگری دارد. برخی محلات که بیش از 50 درصد نوسازی شده‌اند باید از بافت خارج شوند، زیرا این محلات روند نوسازی را طی کرده‌اند و محلات ناپایدارتر باید جایگزین آن‌ها شوند. بنابراین، بازنگری دقیق محدوده محلات هدف ضروری است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: براساس برنامه هفتم توسعه، باید تا پایان این برنامه 20 درصد از سطح بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور کاهش یابد. این بدان معناست که باید هر سال 7 هزار هکتار از سطح بافت فرسوده کشور کاسته شود؛ بنابراین، این موضوع باید در برنامه‌ریزی‌های سالانه گنجانده و تدابیر عملیاتی برای آن اتخاذ شود.

آیینی همچنین شاخص مهم دیگر در برنامه هفتم توسعه را ساخت سالانه 100 هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد برشمرد و گفت: در این زمینه نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و سهم استان‌ها مشخص شود.

ورود اطلاعات 411 شهر به سامانه

در این جلسه، منصور استادی، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شرکت بازآفرینی شهری ایران، گزارشی از وضعیت بارگذاری اطلاعات نوسازی مسکن در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ارائه کرد و گفت: از ابتدای سال جاری، ساخت 53 هزار و 973 واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری در سامانه ثبت شده است و استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب پنج استان برتر در این زمینه هستند.

وی افزود: در هفته گذشته نیز هزار و 433 واحد در سامانه بارگذاری شده است. لازم به ذکر است که 738 شهر مصوب داریم که از این تعداد، 411 شهر و به عبارتی 56 درصد شهرها اطلاعات پروانه‌های صادره را در سامانه ثبت می‌کنند. انتظار داریم این عدد به بالای 70 درصد برسد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.