افشاگری یک شکایت از ردیابی کاربران در فایرفاکس

یک گروه فعال در اتریش، از موزیلا به اتهام ردیابی کاربران در مرورگر فایرفاکس بدون دریافت رضایت آنها، از موزیلا شکایت کرد.

به گزارش خبرآنی، گروه حقوق دیجیتالی NOYB، مدعی شد موزیلا، قابلیت «اختیار حفظ حریم خصوصی» را فعال کرده که بدون اطلاع کاربران، مرورگر فایرفاکس را به یک ابزار ردیابی کاربران برای وب‌سایت‌ها تبدیل کرده است.

موزیلا از این ویژگی دفاع و اعلام کرد می‌خواهد به وب‌سایت‌ها کمک کند بدون جمع‌آوری داده‌های مربوط به افراد خاص، نحوه عملکرد تبلیغاتشان را درک کنند. این بنیاد غیرانتفاعی امیدوار بود با ارائه چیزی که آن را جایگزین غیر تهاجمی برای ردیابی بین‌سایتی می‌نامد، جمع آوری اطلاعات شخصی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

گروه NOYB اعلام کرد هرچند این قابلیت ممکن است ردیابی محدودتری داشته باشد اما همچنان حقوق کاربر را تحت قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا نقض می‌کند و فایرفاکس، این ویژگی را به صورت پیش فرض فعال کرده است.

فلیکس میکولاش، وکیل حریم خصوصی داده در گروه NOYB اظهار کرد: شرم آور است که سازمانی مانند موزیلا بر این باور است که کاربران آن قدر احمق هستند که نمی‌توانند بله یا خیر بگویند. کاربران باید بتوانند انتخاب کنند و این ویژگی باید به صورت پیش فرض غیرفعال باشد.

مرورگر کد باز فایرفاکس زمانی به دلیل قابلیت‌های حریم خصوصی، مرورگر منتخب کاربران بود اما اکنون توسط کروم گوگل، سافاری اپل و ایج مایکروسافت عقب زده شده و سهم بازار اندکی دارد.

گروه NOYB از موزیلا می‌خواهد کاربران را از فعالیت‌های پردازش اطلاعات مطلع کند و تمامی داده‌های پردازش شده میلیون‌ها کاربر خود را حذف کند.

بر اساس گزارش رویترز، این گروه در ژوئن علیه گوگل برای ردیابی کاربران در مرورگر کروم شکایت کرد و صدها شکایت علیه شرکت‌های فناوری تنظیم کرده که شماری از آنها به صدور جریمه‌های بزرگ منتهی شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.