انعقاد قرارداد تولید 500 دستگاه اتوبوس بی‌آرتی 18 متری

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محسن هرمزی در مراسم رونمایی از 100 دستگاه اتوبوس شهری اظهار کرد: حوزه حمل و نقل شهر تهران که چندین سال دچار عقب‌ماندگی شده بود، در دوره قبلی به وضعیت نامطلوبی رسیده بود؛ اتوبوس‌ها بدون استفاده گوشه‌ای نگه داشته می‌شدند و به‌عنوان انبار قطعه از آن‌ها استفاده می‌کردند. متأسفانه در آن دوره خبری از بهسازی و نوسازی ناوگان نبود و این شرایط باعث آشفتگی در سیستم حمل و نقل شهری شده بود.

وی ادامه داد: در ابتدای دوره فعلی مدیریت شهری، حدود 800 دستگاه اتوبوس فعال در خطوط تحویل گرفتیم و امروز این تعداد به 2323 دستگاه افزایش یافته است. البته تا رسیدن به نقطه مطلوب و افقی که برای شهر تهران در نظر داریم، همچنان فاصله زیادی داریم، اما تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت به کار گرفته‌ایم.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: یکی از اهداف مهم این دوره، پایه‌گذاری یک نهضت پایدار با رویکردی هوشمندانه و تدریجی بوده است تا بتوانیم هم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم و هم شرایط کشور را در نظر بگیریم. یکی از دستاوردهای مهم در این راستا، حرکت به سمت استفاده از ناوگان برقی در حمل و نقل است؛ اقدامی که با همکاری دولت شهید رئیسی و شهرداری تهران محقق شده و تلاش ما این است که به سوی برقی‌سازی حمل و نقل عمومی و حتی شخصی حرکت کنیم، همان‌گونه که دنیا نیز به این سمت پیش می‌رود.

وی با اشاره به تولید اتوبوس‌های برقی در داخل کشور تصریح کرد: ما قرارداد تولید اتوبوس‌های برقی را امضا کرده‌ایم که این گام مهم نشان‌دهنده حمایت شهرداری و شورای شهر از تولید داخلی است. علاوه بر این، 2500 دستگاه اتوبوس خارجی نیز به ناوگان اتوبوسرانی افزوده خواهد شد. همچنین قراردادی با شرکت ایران‌خودرو در حال انعقاد است که احتمالاً تا ابتدای هفته آینده قرارداد تولید 500 دستگاه اتوبوس بی‌آرتی 18 متری نهایی شود.

هرمزی گفت: با این اقدامات، علاوه بر خریدهای خارجی، 2500 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر تهران اضافه خواهد شد که امیدواریم تا پایان این دوره به نتیجه برسد و نویدبخش روزهای بهتری برای شهر تهران باشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.