حزب‌الله پایگاه «ایلانیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد

حزب‌الله لبنان یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی واقع در شمال فلسطین اشغالی را با موشک‌های فادی۱ هدف قرار داد. همچنین حزب‌الله از شهادت ۲ تن از فرماندهان خود در عملیات‌ طریق‌القدس در حمایت از غزه خبر داد.

به گزارش خبرآنی، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن و دفاع از لبنان و مردم آن بامداد چهارشنبه پایگاه ایلانیا در شمال فلسطین اشغالی را با موشک‌های فادی۱ هدف قرار دادیم.

پایگاه ایلانیا متعلق به لشکر ذخیره ۱۴۶ وابسته به فرماندهی منطقه شمال ارتش رژیم صهیونیستی است.

خبرنگار شبکه خبری المیادین مستقر در جنوب لبنان اعلام کرد که موشک‌هایی از لبنان به سمت منطقه «اصبع الجلیل» در شمال فلسطین اشغالی شلیک شدند.

در همین رابطه رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که آژیرهای هشدار در کریات شمونه، کفار گلعادی، کفار یوفال در شمال فلسطین اشغالی و نیز در جولان از ترس نفوذ پهپادها به صدا درآمدند.

در همین حال مقاومت اسلامی در لبنان روز سه‌شنبه از شهادت ۲ تن از فرماندهان خود خبر داد.

حزب‌الله پایگاه «ایلانیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد
شهادت دو تن از فرماندهان حزب‌الله

حزب‌الله لبنان اعلام کرد «ابراهیم محمد قبیسی» (حاج ابو موسی) از ساکنان شهرک زبدین در جنوب لبنان در حمله روز سه شنبه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

بر اساس بیانیه حزب‌الله، او متولد سال ۱۹۶۲ در شهرک زبدین بود که در سال ۱۹۸۲ به مقاومت اسلامی پیوست و در داخل تشکیلات مقاومت ارتقا به تدریج پیدا کرد و در پست‌های فرماندهی عالی قرار گرفت.

او بر بسیاری از عملیات‌های مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی نظارت داشت و آنها را برنامه‌ریزی کرد.

او همچنین مسوولیت یگان نظامی بدر در شمال رودخانه لیتانی را در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ و فرماندهی بسیاری از تشکل‌های موشکی در مقاومت اسلامی را بر عهده داشت.

همچنین حزب‌الله از شهادت «حسین هانی عزالدین» (حاج فارس) از ساکنان شهرک دیر قانون النهر خبر داد.

حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه ۱۸ عملیات علیه پایگاه‌ها و نقاط استقرار نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی اجرا کرد. از جمله نقاطی که هدف حملات حزب‌الله قرار گرفتند، فرودگاه نظامی مجیدو در غرب العفوله بود که سه بار هدف قرار گرفت، پایگاه و فرودگاه رامات داوید، پایگاه آموس (پایگاه اصلی حمل‌ونقل و حمایت لجستیک منطقه شمال)، کارخانه مواد منفجره در زخرون که در فاصله ۶۰ کیلومتری مرز قرار دارد، کریات شمونا و مخازن لجستیک لشکر ۱۴۶ پایگاه نفتالی از دیگر نقاطی بودند که هدف گرفت شدند.

همینطور مقاومت لبنان عملیات‌هایی را علیه پایگاه الیاکیم وابسته به فرماندهی منطقه شمالی در جنوب حیفا و مخازن اصلی منطقه شمالی در پایگاه نیمرا اجرا کرد.

همچنین حزب‌الله پایگاه شمشون (مرکز تجهیز فرماندهی و یگان تجهیز منطقه‌ای)، شهرک‌های هجوشریم، کتسرین، گیشرهزیف و روش یبنا را هدف قرار داد.

مقاومت لبنان در ادامه نیز اعلام کرد که مرکز فرماندهی منطقه شمال ارتش رژیم صهیونیستی واقع در پایگاه «دادو» را ۲ بار هدف قرار داد و با پهپادهای انفجاری خود حمله هوایی را علیه پایگاه یگان ماموریت‌های هوایی ویژه «الشیتت ۱۳» در پایگاه «اتلیت» آغاز کرد و نقاط استقرار سربازان و افسران را هدف قرار داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.