ناامیدی وزیر خارجه لبنان از اظهارات بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل

وزیر خارجه لبنان نسبت به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص منطقه ابراز ناامیدی کرد و گفت که امیدوار است واشنگتن تلاش‌های دیپلماتیک خود را در این زمینه افزایش دهد.

به گزارش خبرآنی، «عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه لبنان در رویدادی در شهر نیویورک که توسط بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد از سخنرانی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد جنگ دایر در منطقه انتقاد و تاکید کرد که اظهارات بایدن نه قوی بود و نه امیدبخش و نمی‌تواند مشکل لبنان را حل کند.

براساس گزارش العربی الجدید، به رغم اینکه آمریکا اصلی‌ترین حامی تجاوزات رژیم صهیونیستی است، بوحبیب گفت: «ما همچنان امید داریم. آمریکا تنها کشوری است که قادر است شرایط منطقه و اوضاع لبنان را تغییر دهد.»

بوحبیب خاطرنشان کرد تعداد پناهندگان در لبنان قبل از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به حدود ۱۱۰ هزار تن می‌رسید اما اکنون به دلیل تشدید تنش‌ها در لبنان، تعداد آنها نزدیک به نیم میلیون نفر رسیده است. این شرایط بسیار سخت است و کشور همچنان از نظر اقتصادی ضعیف است.

هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل روز ۱۰ سپتامبر به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، نزدیک‌ترین متحد رژیم صهیونیستی در طول سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن ارائه هشداری علیه وقوع جنگی تمام‌عیار علیه لبنان گفت: «جنگ گسترده به نفع هیچ‌کس نیست. با وجود تشدید تنش‌ها، راهکار دیپلماتیک همچنان ممکن است.»

همزمان با حمله هوایی تازه رژیم صهیونیستی به لبنان، «دنی دانون»، سفیر این رژیم در سازمان ملل، مدعی آمادگی رژیم اشغالگر برای تنش‌زدایی با لبنان شد و گفت که اسرائیل «راهکار دیپلماتیک» را ترجیح می‌دهد.

با این وجود و در تناقض با اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رغم افزایش فشارها علیه خود، وعده به افزایش حملات رژیم اشغالگر علیه لبنان داد و ادعا کرد: «ما به حملات خود علیه حزب‌الله ادامه می‌دهیم. آن‌هایی که در خانه خود موشک دارند، هیچ خانه‌ای نخواهند داشت.»

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد. در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان در روز دوشنبه ۵۵۸ نفر شهید و بیش از ۱۸۰۰ نفر زخمی شدند و موج عظیمی از آوارگی در شهرها و روستاهای جنوب به دلیل بمباران بی‌سابقه از هشتم اکتبر گذشته به ثبت رسید.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات حملات متعددی را به شمال فلسطین اشغالی انجام داد. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد و شهر اشغالی «حیفا» را به تعطیلی کشاند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.