اقتصاد بریتانیا در تنگنا

کسب‌وکارهای بریتانیایی کاهش رشد در این ماه را گزارش کرده‌اند و این بر اساس نظرسنجی بود که همچنین کاهش فشار قیمت‌ها در این کشور را نشان می‌دهد و بانک انگلستان را ترغیب می‌کند تا نرخ‌های بهره را دوباره کاهش دهد.

به گزارش خبرآنی، برآورد اولیه شاخص مدیران خرید ترکیبی جهانی اس‌اندپی انگلستان از ۵۳.۸ به ۵۲.۹ کاهش یافت که کمتر از میانگین پیش‌بینی ۵۳.۵ در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان بود، اما همچنان بسیار بالاتر از سطح ۵۰ است که رشد را از انقباض جدا می‌کند.

اس‌اندپی گلوبال اعلام کرد که این ارقام با رشد سه ماهه اقتصاد بریتانیا با نرخ ۰.۳ درصد مطابقت دارد که تقریباً نصف سرعت اوایل سال جاری است. با این حال، این گسترش قوی‌تر از سرعت معمول دو سال گذشته خواهد بود.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد تجاری در S&P Global Market Intelligence گفت که این نظرسنجی ترکیبی از رشد و کاهش فشارهای تورمی را نشان می‌دهد. او گفت بنابراین داده‌ها حاکی از فرود نرم برای اقتصاد بریتانیاست.

هزینه‌های ورودی که شرکت‌ها با آن‌ها مواجه بودند با سرعت بیشتری در سپتامبر افزایش یافت، اما شرکت‌ها قیمت‌ها را از فوریه ۲۰۲۱ افزایش داده‌اند و همچنین با کمک ثبات نسبی در اقتصاد به آینده خوشبین هستند.

بانک مرکزی بریتانیا اعلام کرد که در مورد کاهش نرخ بهره پس از اولین کاهش در ماه اگوست محتاط خواهد بود زیرا منتظر نشانه‌های بهتر در مورد تورم است.

نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان منتشر شده در اوایل این ماه نشان داد که بانک مرکزی هزینه‌های استقراض را تنها یک بار دیگر در ماه نوامبر کاهش خواهد داد. اس‌اندپی گلوبال عنوان کرد که بزرگترین نگرانی شرکت‌ها مربوط به عدم اطمینان در مورد بودجه ۳۰ اکتبر است که وزیر دارایی جدید(ریچل ریوز) اولین برنامه‌های مالیاتی و هزینه‌های خود را منتشر خواهد کرد.

شاخص مدیران خرید برای بخش خدمات، که بر اقتصاد بریتانیا مسلط است، از ۵۳.۷ در ماه اوت به ۵۲.۸ کاهش یافت که کمتر از اجماع نظرسنجی ۵۳.۵ بود. رشد در کارخانه‌ها به‌شدت تضعیف شد و شاخص مدیران خرید تولید به ۵۱.۵ کاهش یافت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.