دانش بنیان‎ها یک محصول فناورانه برای ناباروری مردان ساختند

مجید حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرآنی با اشاره به ساخت تراشه جداسازی اسپرم درباره کاربرد آن توضیح داد و گفت: این محصول دانش بنیان برای ناباروری مردان کاربرد دارد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره کارکرد این محصول فناورانه گفت: اسپرم های سالم از لحاظ حرکت، سرعت و کیفیت بالای فیلتر این محصول قرار می گیرد و سپس جنین شناس، اسپرم های سالم را با تخمک لقاح می دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تراشه جداسازی اسپرم به وسیله تابش اشعه گاما استریل شده و آزمون های اندوتوکسین، آزمون استریلیتی و آزمون جنین موش را گذرانده است.

حسینی با بیان این مطلب که ۵۰ درصد ناباروری مردان با همین روش افزایش یافته است، افزود: ساخت این محصول نیاز به هیچ گونه ماشین آلات صنعتی برای ساخت آن ندارد.

وی با اعلام اینکه سالیانه ۱۰۰ هزار تراشه تولید می کنیم، تصریح کرد: در ۱۵ مرکز در کشور این محصول فناورانه در حال استفاده است و روز به روز درخواست ها در حال افزایش است.

حسینی ضمن بیان این مطلب که در این محصول از فناوری ریزسیال استفاده شده است، افزود: نخستین کشوری که موفق به ساخت این محصول شده، امریکا است و ایران دومین کشور سازنده این محصول به شمار می رود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان راون سازه افزود: قیمت این محصول نسبت به نمونه امریکایی آن در ایران یک هجدهم است. قیمت خارجی این محصول ۳۰۰ دلار و در ایران یک‌میلیون‌تومان به فروش می رسد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.