یونیسف: تشدید بیشتر اوضاع در لبنان برای تمامی کودکان فاجعه بار است

یونیسف هشدار داد که هرگونه تنش بیشتر بین رژیم صهیونیستی و حزب الله برای همه کودکان لبنان «فاجعه بار» خواهد بود و خواستار کاهش فوری تنش شد.

به گزارش خبرآنی، «اتی هیگینز» معاون نماینده یونیسف در لبنان در نشست خبری سازمان ملل در ژنو با اشاره به حملات هوایی رژیم صهیونیستی گفت: « تنها روز دوشنبه حداقل ۳۵ کودک در لبنان کشته شدند. این تعداد بیش از تعداد کودکان کشته شده در لبنان در ۱۱ ماه گذشته است.»

به نقل از خبرگزاری آناتولی، هیگینز با اشاره به اینکه بیش از ۱۶۴۵ نفر نیز در جریان آن حملات هوایی مجروح شدند، تاکید کرد: «هنگامی که من صحبت می‌کنم، کودکان بیشتری در معرض خطر هستند، در معرض حملات مداوم قرار دارند، از خانه‌های خود آواره شده‌اند و نمی‌توانند به یک سیستم بهداشتی دسترسی داشته باشند.»

وی ادامه داد: «اگر رویدادهای سال ۲۰۰۶ بار دیگر اتفاق بیفتد برای کودکان لبنانی بدتر هم خواهد بود. خانواده‌های لبنانی همین الان هم در آستانه بحران‌های سیاسی و اقتصادی هستند.»

این مقام مسئول یونیسف ادامه داد: «هر گونه تشدید بیشتر در این درگیری برای همه کودکان در لبنان فاجعه بار خواهد بود، به ویژه خانواده‌هایی از روستاها و شهرهای جنوب و بقاع در شرق لبنان که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. این آوار ها به ۱۱۲ هزار نفری که از اکتبر آواره شده اند، اضافه شده است.»

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که تشدید «شدید» خصومت‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله «بسیار نگران‌کننده» است و از همه طرف‌ها خواست که فورا خشونت را متوقف و از حمایت از غیرنظامیان اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز در بیانیه ای اعلام کرد: «حوادثی که در آن غیرنظامیان از جمله کودکان و کارکنان پزشکی کشته یا به شدت مجروح می‌شوند، که بالقوه نقض قوانین بین‌المللی است، باید مشمول تحقیقات مستقل، کامل و شفاف در مورد شرایط حملات باشد.»

وی همچنین ادامه داد، تمامی طرف‌های درگیر باید همواره بین جمعیت غیرنظامی و نیروهای مسلح و اهداف نظامی و غیرنظامی تمایز قائل شوند. رعایت قوانین جنگ برای همه طرف‌های تخاصم باید رعایت شود.

این مقام دفتر حقوق بشر سازمان ملل گفت: «ده‌ها هزار نفر در حال حاضر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. این رویدادها در منطقه‌ای است که قبلا توسط جنگ ویران شده است.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.