کوتاه آمدن مالک تلگرام در مقابل حفظ اطلاعات کاربران

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از خبرگزاری تاس، پاول دوروف، یکی از بنیانگذاران شبکه اجتماعی تلگرام اعلام کرد که این پیام رسان می‌تواند آدرس آی‌پی IP و شماره تلفن کاربران را در صورت درخواست از سوی مقامات مربوطه ارائه کند.

وی گفت: این اقدام مربوط به ناقضان قوانین تلگرام است و برای جلوگیری از سوء استفاده مجرمان از عملکرد جستجوی داخلی پیام رسان در نظر گرفته شده است.

مالک تلگرام همچنین گفت: ما تصریح کرده‌ایم که آدرس آی‌پی و شماره تلفن افرادی که قوانین ما را نقض می کنند می تواند در پاسخ به درخواست های قانونی موجه در اختیار مقامات مربوطه قرار گیرد.

دوروف در ادامه تأکید کرد که تلگرام شرایط خدمات‌دهی و خط مشی حفظ حریم خصوصی خود را در سراسر جهان به روز و یکسان کرده است.

بر اساس توضیحات دوروف، برخی از کاربران از عملکرد جستجوی تلگرام برای فروش کالاهای غیرقانونی سوء استفاده می‌کردند.

وی بدون اینکه جزئیاتی ارائه کند گفت که تیم تلگرام در هفته‌های اخیر تمام محتوای مشکل دار را از این پیام‌رسان حذف کرده است.

دوروف گفت: در چند هفته گذشته، تیم ویژه‌ای از مدیران برای ایمن‌تر کردن جستجوی تلگرام از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند.

وی افزود: تمام محتوای مشکل دار که در جستجو شناسایی کردیم، دیگر در دسترس نیست.

وی همچنین از کاربران خواست تا محتوای غیرقانونی را گزارش دهند.

این اظهارات یک تغییر ساختاری در خط مشی تلگرام پس از دستگیری و آزادی مشروط دوروف محسوب می‌شود چرا که پیش از این وی در مقابل درخواست افشای اطلاعات کاربران مقاومت زیادی از خود نشان داده بود.

دلیل اصلی دستگیری دوروف، اتهام عدم نظارت کافی بر محتوای مجرمانه در پلتفرم تلگرام بوده است. مقامات فرانسوی مدعی بودند که تلگرام به اندازه کافی برای مقابله با فعالیت‌های مجرمانه مانند قاچاق مواد مخدر، پولشویی و انتشار محتوای کودک‌آزاری اقدام نکرده است.

تلگرام که تقریباً 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، در سال 2013 توسط دوروف و برادرش در روسیه ایجاد شد. این کارآفرین در اواسط دهه 2010 این کشور را ترک کرد و در دبی ساکن شد. او در سال 2021 تابعیت فرانسوی دریافت کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.