رژیم صهیونیستی برای هشتمین روز مانع پخش اذان از مسجد ابراهیمی شد

در حالی که رژیم صهیونیستی برای هشتمین روز پیاپی مانع از پخش اذان صبح در مسجد ابراهیمی شد، فراخوانی برای حضور گسترده فلسطینی‌ها در این مسجد جهت مقابله با تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی آن منتشر شد.

به گزارش خبرآنی، وزارت اوقاف و مسایل دینی فلسطین امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: مسوولان اسرائیلی در هشتمین روز پیاپی اجازه پخش اذان صبح را در مسجد ابراهیمی واقع در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری ندادند.

این وزارتخانه ضمن محکومیت این اقدام رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این اقدام خطرناکی است که هدف آشکار از آن حذف آیین‌های اسلامی در مسجد ابراهیمی و ممانعت کامل از آنها در آینده است.

همچنین وزارت اوقاف و مسایل دینی فلسطین در ادامه نیز نسبت به خطرات تشدید تنش از سوی رژیم صهیونیستی و نقض قداست مسجد ابراهیمی هشدار داد و اعلام کرد: مسوولان اسرائیلی روز دوشنبه مانع از ورود یک هیات دیپلماتیک خارجی به مسجد ابراهیمی شدند تا آنها از جنایات یهودی‌سازی، سرقت و تغییر ویژگی‌های مسجد ابراهیمی مطلع نشوند.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: استعمارگران شب گذشته با حمایت اشغالگران وارد مسجد ابراهیمی شدند و با رقص‌های آیینی با صدای موسیقی بلند، به این مکان هتک حرمت کردند.

در ادامه بیانیه یاد شده با اشاره به اینکه این نقض‌ها به شکل پیاپی و برنامه‌ریزی‌شده و با هدف کنترل بر این مکان انجام شدند، تاکید شد: این اقدامات مستلزم آن است که جامعه جهانی اقدامات لازم برای متوقف کردن چنین رفتارهایی و تایید حاکمیت انحصاری ملت فلسطین بر آن را در پیش بگیرد.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، مسجد ابراهیمی در بخش قدیمی شهر الخلیل واقع شده است، در این شهر حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین در آن سکونت داشته و نزدیک به ۱۵۰۰ سرباز اسرائیلی برای حفظ امنیت آنها مستقر هستند.

در مقابل ساکنان شهر الخلیل برای حضور گسترده و تجمع در داخل مسجد ابراهیمی با هدف مقابله با نقض‌های شهرک‌نشین‌ها و طرح‌های رژیم اشغالگر برای یهودی‌سازی و تغییر هویت این مکان فراخوان دادند.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۴ و پس از کشتاری که یک شهرک‌نشین صهیونیست مرتکب شد و ۲۹ نمازگزار فلسطینی را به شهادت رساند، این مسجد را به میان یهودیان و مسلمان‌ها تقسیم کرد و ۶۳ درصد از مساحت آن را به یهودیان و ۳۷ درصد آن را به مسلمانان اختصاص داد.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با حملاتش به نوار غزه که از هفتم اکتبر گذشته آغاز شده، حملات خود در کرانه باختری از جمله قدس شرقی را تشدید کرده و در نتیجه آن تاکنون ۷۱۶ فلسطینی شهید، حدود ۵۷۵۰ فلسطینی دیگر زخمی و بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ فلسطینی بازداشت شدند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.