مسکو، حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز سه‌شنبه ضمن آنکه خواستار توقف درگیری‌ها در غرب آسیا شد، گفت که روسیه حملات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی علیه لبنان را محکوم می‌کند.

به گزارش خبرآنی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای عنوان کرد: «ما حملات نظامی گسترده علیه لبنان را به شدت محکوم می‌کنیم. ما هم‌چنین می‌خواهیم بر موضع اصولی خود در مورد غیرقابل قبول بودن حملات بی‌رویه، که قربانیان آن غیرنظامیان هستند، تاکید کنیم.»

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنگوی وزارت خارجه روسیه گزارش داد: «روسیه آماده است تا هماهنگی‌هایی را با کشورهای خاورمیانه انجام دهد تا بدین ترتیب از یک فاجعه در راستای درگیری‌های لبنان-اسرائیل جلوگیری کنیم.»

زاخارووا افزود: «ما خواستار توقف فوری خصومت‌ها هستیم که از خونریزی بیشتر جلوگیری و شرایطی را برای حرکت اوضاع به سوی یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک ایجاد می‌کند. هر کاری که ممکن است باید انجام شود تا از وارد شدن خاورمیانه به یک درگیری مسلحانه تمام‌عیار جلوگیری شود که پیامدهای ویرانگر آن ناگزیر بر همه - چه در منطقه و چه فراتر از آن- تاثیر خواهد گذاشت. ما آماده هماهنگی با شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای برای جلوگیری از چنین سناریوی فاجعه‌آمیزی هستیم. ما از این واقعیت نتیجه می‌گیریم که امنیت هیچ کشوری در منطقه نباید به قیمت دیگران تامین شود.»

در پی تجاوزات و حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۱۱ ماه است که حملاتی نیز میان این رژیم و حزب‌الله لبنان صورت گرفته است اما در هفته گذشته به دلیل انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان و تشدید حملات رژیم اشغالگر، این تنش‌ها شدت گرفت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.