تعلل در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خلاف قوانین مصوب است

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به اهمال‌کاری بانک مرکزی در ابلاغ میزان وام جدید ساخت مسکن و از دست رفتن فرصت ساخت و ساز مسکن در کشور گفت: بانک‌ها متاسفانه عملکرد مناسبی در زمینه ارائه تسهیلات به مردم ندارند.

نماینده مردم «آوج و بوین زهرا»در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه بانک‌ها با وجود مصوبات مجلس و هیئت دولت، مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده و در زمینه ارائه تسهیلات سنگ‌اندازی می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبصره 16 و 18 لایحه بودجه سالیانه که به موضوع تسهیلات بانکی به حوزه اشتغال و مسکن اشاره دارد، بیان کرد: متاسفانه بانک‌ها یک شرایط انقباضی را در بحث پرداخت تسهیلات ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه به موجب قانون مجلس، دولت مکلف است سالانه یک میلیون مسکن برای خوانوارها بسازد بیان کرد: بنابراین اگر تسهیلات ساخت مسکن به مردم ارائه نشده و به این بخش تزریق نشود دیگر نباید هیچ توقع و انتظاری از وزیر راه و شهرسازی داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به افزایش مصالح ساختمانی اظهار کرد: اگر ما به دنبال ساخت یک میلیون مسکن در طول سال برای خانوارها هستیم قطعاً بدون ارائه تسهیلات این امر شدنی نخواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بانک مرکزی نیز باید به طور جدی نسبت به عدم پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک‌ها به مردم اقدامات بازدارنده را مدنظر خود قرار دهد. باید مبلغ واقعی تسهیلات ساخت مسکن افزایش پیدا کند و تعلل در این زمینه موجب ضربه خوردن به رشد اقتصادی کشور و همچنین سردرگمی مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی باید در این بخش نظارت کاملی بر بانک‌ها داشته باشد ادامه داد: به واقع تعلل در پرداخت تسهیلات مسکن به مردم بر خلاف قوانین مصوب مجلس و دولت قلمداد می‌شود و باید جلوی آن را گرفت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.