رئیس‌جمهور عراق: تجاوزات اسرائیل منطقه را به سمت سناریوهای خطرناکی می‌برد

رئیس‌جمهور عراق ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان، تاکید کرد این تجاوزات منطقه را به سمت سناریوهای خطرناکی می‌برد.

به گزارش خبرآنی، «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق امروز (سه‌شنبه) تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان را که به شهادت و زخمی شدن صدها تن منجر شده است محکوم و تاکید کرد این تحول تبعات خطرناکی برای تمام منطقه خواهد داشت.

طبق گزارش بغداد الیوم، در بیانیه ریاست‌جمهوری عراق آمده است: ما بر حمایت عراق از برادرانمان در فلسطین و لبنان و موضع ثابت خود درباره مخالفت با هرگونه تجاوزاتی و لزوم توقف فوری آن تاکید می‌کنیم. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم به مسؤولیت قانونی و اخلاقی خود برای توقف جنگ علیه مردم غزه و بقیه اراضی فلسطین عمل کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: در سایه این تحولات خطرناک باید موضعی بین‌المللی برای توقف این تجاوزات اتخاذ شود چراکه منطقه را به سمت سناریوهای خطرناکی می‌برد که به نفع هیچ کسی نیست. ما خواهان اتخاذ موضعی از سوی جامعه بین‌الملل برای ممانعت از تشدید تنش و کشاندن جنگ به لبنان یا هر منطقه دیگری هستیم و بر لزوم امدادرسانی فوری به افراد آسیب دیده تاکید داریم.

طی چند روز اخیر رژیم صهیونیستی تجاوزات و حملات علیه حزب‌الله لبنان را گسترش داد و در مقابل مقاومت لبنان نیز با حملات موشکی گسترده به این تجاوزات پاسخ داد.

در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان در روز دوشنبه ۵۰۰ نفر شهید و ۱۶۵۰ نفر زخمی شدند و هزاران نفر در شهرها و روستاهای جنوب به دلیل بمباران بی‌سابقه توسط صهیونیست‌ها، آواره شدند.

در ادامه تجاوزات مستمر اشغالگران به لبنان، رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه‌شنبه) نیز چندین شهرک در جنوب و البقاع در شرق را بمباران کرد.

این در حالی است که حزب‌الله نیز با امواجی از حملات موشکی منطقه وسیعی از جولان تا حیفا و تا مرج بن عامر را هدف قرار داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.