فعالیت تجاری منطقه پولی یورو کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از یورونیوز، فعالیت تجاری منطقه پولی یورو در ماه سپتامبر با کاهش چشمگیری مواجه شد و تقاضای ضعیف‌تر نیز به کاهش فشارهای تورمی کمک کرد.

این موضوع احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) در ماه اکتبر را افزایش می‌دهد که برای تشویق رشد ضروری است.

بر اساس این گزارش، بخش خصوصی منطقه یورو در ماه سپتامبر، کاهش قابل توجهی داشت که به سطح ژانویه سال گذشته رسید. این کاهش، بیشتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران بود.

شاخص ترکیبی مدیران خرید (PMI) برای منطقه یورو کاهش یافت و از 51.2 به 48.9 رسید که کمتر از پیش‌بینی اقتصاددانان (50.6) بود.

پس از افزایش فعالیت تجاری در ماه اوت به دلیل برگزاری المپیک، تولید در بخش خصوصی فرانسه طی ماه سپتامبر دوباره به سمت رکود رفت و همانند آلمان، بیشترین کاهش سرعت را از ماه فوریه تاکنون تجربه کرد.

هر دو بخش خدمات و تولید منطقه یورو عملکرد ضعیفی داشتند که این امر چالش‌های روزافزون کسب‌وکارها در سراسر این منطقه را برجسته کرد.

شاخص فعالیت تولید از 45.9 به 44.8 کاهش یافت که شدیدترین انقباض از دسامبر 2023 تاکنون محسوب می‌شود و روند کاهشی خود را به بیست و هفتمین ماه متوالی رساند.

شاخص فعالیت خدمات نیز کاهش یافت و از 52.9 به 50.5 رسید که کمتر از پیش‌بینی 52.1 بود و نشان‌دهنده کندترین سرعت از ماه فوریه تاکنون است.

کاهش فعالیت تجاری در منطقه یورو ناشی از کاهش سفارشات جدید و حتی کاهش سفارشات در دست انجام و کاهش اعتماد مصرف‌کننده بود.

شرکت‌ها نیز برای دومین ماه متوالی کارمندان خود را کاهش دادند و سرعت تعدیل نیروها به بیش‌ترین مقدار خود از اوت 2020 تاکنون رسید.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

فعالیت تجاری منطقه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.