درخواست مقتدی صدر برای کاهش سطح نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در عراق

رهبر جریان صدر در واکنش به تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لبنان در سایه پشتیبانی واشنگتن، خواستار کاهش سطح نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در عراق شد.

به گزارش خبرآنی، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای خواستار تصویب قانونی در پارلمان به منظور کاهش سطح نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در کشورش شد.

طبق گزارش روزنامه الشرق الاوسط، در بیانیه مقتدی صدر آمده است: اسرائیل موجودیت خود را بر اساس افراط گرایی مذهبی یهودی تأسیس کرد و این برای سایر ادیان ممنوع بود. اسرائیل بدون بازدارندگی تصمیمات دادگاه بین‌المللی و قوانین بشردوستانه را رد کرد و اگر طرف دیگری این کار را انجام می‌داد، جهان به پا می‌خاست.

رهبر جریان صدر تاکید کرد: ما خواستار صدور یک تصمیم پارلمانی بدون خشونت برای کاهش سطح نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در مرحله اول هستیم و اگر دولت عراق آن را اجرا نکند، پارلمان قرار است نماینده ملت عراق باشد و من آماده فراهم کردن حمایت مردمی برای چنین مصوبه‌ای هستم.

رهبر جریان صدر دوشنبه نیز در واکنش به حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار برافراشتن پرچم‌های لبنان و فلسطین در کنار پرچم عراق بر فراز پشت بام منازل، محله‌ها، ساختمان‌ها و کوچه‌ها شده بود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد.

در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان و نقاط دیگر در روز دوشنبه ۵۰۰ نفر شهید و ۱۶۵۰ نفر زخمی شدند و موج عظیمی از آوارگی در شهرها و روستاهای جنوب به دلیل بمباران بی‌سابقه از هشتم اکتبر گذشته به ثبت رسید.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به شمال فلسطین اشغالی انجام داد. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد و شهر اشغالی «حیفا» را به تعطیلی کشاند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.