مقام سابق پنتاگون: اسرائیل در شرف مرگ است

یکی از مقام‌های سابق پنتاگون گفت رژیم صهیونیستی از «هزار زخم در حال مرگ است» و این رژیم توان جنگ‌های بلند مدت این چنینی را ندارد.

به گزارش خبرآنی، «مایکل مالوف» مقام سابق پنتاگون به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «اسرائیل از هزار زخم در حال مرگ است و این در واقع استراتژی ایران و حزب‌الله است که اسرائیل را به چنین روزی بیندازند زیرا اسرائیل به نبردهای طولانی‌مدت عادت ندارد.»

او در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی چه در داخل تل‌آویو و چه در عرصه بین‌المللی تاکید کرد: «اقتصاد اسرائیل تضعیف شده و نارضایتی بسیاری در داخل اسرائیل مشاهده می‌شود. آوارگی مردم مشکل بزرگی برای اسرائیل است. به همین دلیل بوده که آنها اکنون تصمیم گرفته‌اند غزه را کنار بگذارند و شروع به پیشروی به سمت شمال کنند. در این خصوص، مردم آواره باید هزینه‌ای را پرداخت کنند و همین مسئله موجب نارضایتی و تضعیف اقتصاد اسرائیل شده است.»

این مقام سابق پنتاگون با تاکید بر توانمندی‌های حزب‌الله لبنان گفت: «به نظرم حزب‌الله هر روز تقویت می‌شود. موشک‌های آنها قوی است و مسئله اینجاست که آنها هنوز از تمام قوای موشکی خودشان استفاده نکرده‌اند. آنها تجربه خوبی دارند و این تجربیات را در جنگ سال ۲۰۰۶ آموخته‌اند.»

از زمان آغاز جنگ غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

در پی تجاوزات و حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۱۱ ماه است که حملاتی نیز میان این رژیم و حزب‌الله لبنان صورت گرفته است اما در هفته گذشته به دلیل انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان و تشدید حملات رژیم اشغالگر، این تنش‌ها شدت گرفت. تاکنون ۵۰۰ تن در جنایات صهیونیست‌ها در سراسر لبنان طی روزهای گذشته به شهادت رسیده و هزاران نفر زخمی و ده‌ها هزار نفر آواره شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

پنتاگون اسرائیل

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.