ترکیه: اسرائیل به دنبال کشاندن منطقه به هرج و مرج است

ترکیه با محکوم کردن موج حملات اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان تاکید کرد این حملات تلاشی از سوی این رژیم برای کشاندن منطقه به هرج و مرج هستند.

به گزارش خبرآنی، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دور جدیدی از حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد.

در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان و نقاط دیگر در روز دوشنبه ۵۰۰ نفر شهید و ۱۶۵۰ نفر زخمی شدند و موج عظیمی از آوارگی در شهرها و روستاهای جنوب به دلیل بمبارانی که از هشتم اکتبر گذشته تا کنون بی‌سابقه بوده، به ثبت رسید.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به شمال فلسطین اشغالی انجام داد. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد و شهر اشغالی «حیفا» را به تعطیلی کشاند.

وزارت امور خارجه ترکیه روز دوشنبه در بیانیه اعلام کرد: «کشورهایی که بی‌قید و شرط در حال پشتیبانی از اسرائیل هستند دارند به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل کمک می‌کنند که برای منافع سیاسی خود دست به خونریزی بزند.»

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود تصریح کرد: «ضروری است همه نهادهای مسئول برای حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای، به ویژه شورای امنیت سازمان ملل و همینطور جامعه بین‌المللی تدابیر لازم برای رسیدگی را بدون تاخیر اتخاذ کنند.»

به نوشته رویترز، ترکیه که از اعضای ناتو است عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از هفتم اکتبر گذشته به دنبال عملیات «طوفان الاقصی» از سوی رزمندگان حماس به جریان افتاده را محکوم کرده است. آنکارا در واکنش به جنایات ارتکابی این رژیم در نوار غزه تمامی تجارت خود را با اسرائیل معلق کرده و درخواست پیوستن به پرونده شکایت از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی در غزه نزد دیوان بین‌المللی را داده است.

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه اردوغان روز دوشنبه به دیدار رهبران یونان، آلمان، ایران و کویت و همینطور دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری در محل مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک رفت و با آنها درباره وضعیت غزه و جنگ در این باریکه مذاکره کرد.

طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه اردوغان در دیدار با «مسعود پزشکیان»، رئیس جمهور ایران از تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان ابراز نگرانی کرد و گفت: رژیم صهیونیستی با حمله سایبری اخیر تعریفی جدید از توحش و خشونت ارائه کرده است؛ امروز جهانیان شاهد هستند که نتانیاهو هیچ قصدی برای آتش‌بس در غزه و ایجاد ثبات در منطقه ندارد.»

رئیس‌جمهور ترکیه بیش از ۱۱ ماه نسل‌کشی مداوم در غزه را نشانه‌ای مبنی بر قصد رژیم صهیونیستی برای گسترش درگیری‌ها در منطقه دانست و تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان و وضعیت انسانی وخیم در غزه، باید بدون از دست دادن هیچ زمانی مذاکرات را به نتیجه برسانیم. همچنین از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم و این رژیم باید دیر یا زود تاوان جنایات خود را در دادگاه‌های بین‌المللی بدهد.

اردوغان همچنین خطاب به «کریم خان»،‌ دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری  اظهار کرد: «دولت نتانیاهو تردیدی در زیر پا نهادن قوانین بین‌المللی و حقوق بشر به خود راه نمی‌دهد و به این توهم رسیده که هیچ قدرتی برای متوقف کردنش وجود ندارد.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.