بررسی ابهامات خروج تابلوها از موزه امام علی(ع) در شورای شهر

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، مهدی باقری، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گزارشی درباره حواشی مربوط به 30 تابلو در موزه امام علی(ع) و خروج این تابلوها ارائه کرد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ تابلویی در این موزه گم یا دزدیده نشده، اظهار کرد: موزه امام علی یک موزه موضوعی است که از سال‌های گذشته آثار متعددی در آن جمع‌آوری شده، اما برخی از این آثار ارتباطی با موضوع موزه ندارند.

باقری در ادامه تصریح کرد: یکی از اهداف تهاتر و فروش تابلوها در موزه امام علی، توسعه و تکمیل بخش‌های ناقص این مجموعه است. بر این اساس، به میزان تابلوهایی که فروخته می‌شود، آثار جدید خریداری و جایگزین خواهند شد. خرید این آثار نیز مطابق با مأموریت موزه و بر اساس مصوبه هیئت مدیره در حال انجام است.

وی در خصوص حواشی و قیمت‌های میلیاردی برخی تابلوها توضیح داد: دو تابلو با قیمت کارشناسی فروخته شده و 28 تابلو دیگر همچنان در اختیار سازمان فرهنگی هنری است. برنامه‌ریزی برای حضور فعال‌تر در رویدادهای داخلی و خارجی نیز در حال انجام است. همچنین، مبلغ فروش دو تابلو بر اساس تفاهم‌نامه، 15 روز پس از فروش به حساب سازمان واریز شده است.

به گزارش خبرآنی، در ادامه جلسه، تعدادی از اعضای شورای شهر نسبت به توضیحات رئیس سازمان فرهنگی هنری و خروج تابلوها از موزه امام علی سؤالات و انتقاداتی را مطرح کردند.

سوده نجفی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به صحبت‌های باقری گفت: ابهامات و سؤالات زیادی در خصوص این تابلوها وجود دارد و انتظار می‌رود رئیس سازمان پاسخ مناسبی ارائه دهد.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، نیز با انتقاد از ناکافی بودن توضیحات باقری در خصوص تابلوهای خارج شده از موزه امام علی، افزود: با وجود تشکر آقای باقری از بنده بابت مطرح شدن این موضوع، وی در بیانیه‌ای تند صحبت‌هایی علیه بنده مطرح کرد.

او همچنین یادآور شد که مکاتبه‌ای در تاریخ دهم مردادماه در خصوص خروج تابلوها با باقری انجام داده، اما پاسخی دریافت نکرده است.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.