هشدار اتحادیه عرب نسبت به تبعات تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب ضمن اعلام همبستگی با لبنان، نسبت به پیامدهای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این کشور و تبدیل شدن آن به یک جنگ منطقه‌ای هشدار دادند.

به گزارش خبرآنی، وزرای خارجه کشورهای عربی در جریان نشست مشورتی سالانه شورای اتحادیه عرب، بر همبستگی کامل خود با دولت و ملت لبنان در برابر تشدید تنش خطرناک رژیم صهیونیستی علیه این کشور تاکید کردند.

طبق گزارش شبکه المیادین، وزرای خارجه عرب تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان را به شدت محکوم کردند.

آنها همچنین حمایت کامل خود را از لبنان در مقابله با این تجاوز اعلام کردند و رژیم صهیونیستی را مسوول این تشدید خطرناک تنش دانستند.

وزرای خارجه کشورهای عربی در ادامه نسبت به عواقب تجاوز گسترده علیه لبنان با توجه به تحولات اخیر هشدار دادند و اعلام کردند که این حملات می‌تواند منجر به وقوع یک جنگ منطقه‌ای و تهدید ثبات و امنیت منطقه شود.

این وزرا همچنین بر اهمیت هماهنگی با کشورهای عضو گروه اسلامی سازمان ملل طی روزهای آتی به منظور ارائه پیامی روشن به جامعه جهانی مبنی بر لزوم توقف فوری جنگ تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد.

در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان و نقاط دیگر در روز دوشنبه ۵۰۰ نفر شهید و ۱۶۵۰ نفر زخمی شدند و موج عظیمی از آوارگی در شهرها و روستاهای جنوب به دلیل بمباران بی‌سابقه از هشتم اکتبر گذشته به ثبت رسید.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به شمال فلسطین اشغالی انجام داد. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد و شهر اشغالی «حیفا» را به تعطیلی کشاند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.