برنامه رئیس سازمان بورس برای ارتقای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه خود برای ارتقای حاکمیت شرکتی در بورس را اصلاح دستورالعمل شرکت‌ها، ارتقای منشور کمیته‌ها و تفکیک سیاست‌گذاری از اجرا اعلام کرد که در اولویت این سازمان برای کاهش ریسک در بازار است.

حجت اله صیدی در گفت‌وگو با خبرآنی، درباره اولویت‌های جدید سازمان بورس برای بهبود بازار سرمایه و تبدیل حاکمیت شرکتی به یک نظام حاکمیتی کاملا حرفه‌ای گفت: در رابطه با موضوع حاکمیت شرکتی سه اقدام باید صورت بگیرد.

وی افزود: در قدم اول باید دستورالعمل‌های مربوط به حاکمیت شرکتی در شرکت‌های بورسی به روزرسانی شود. در قدم بعد اصلاح و ارتقای منشور کمیته‌های شرکت‌ها در دستور کار است و در نهایت باید تمایز و تفکیک سیاست‌گذاری از اجرا در شرکت‌های بورسی، محقق شود تا شاهد ارتقا در بحث حاکمیت شرکتی در شرکت‌های بورسی باشیم.

گفتنی است؛ صیدی، اخیرا در رابطه با برنامه‌ها و اولویت‌های خود در سازمان بورس به بحث اصلاح حاکمیت شرکتی در بورس اشاره کرده و گفته بود که موضوع حاکمیت شرکتی در بورس یک موضوع کاملا جدی است و ما باید حاکمیت شرکتی را به یک نظام حاکمیتی کاملا حرفه‌ای تبدیل کنیم و این موضوع از دیگر اهداف ما در سازمان بورس است که باعث کاهش و مدیریت ریسک در بازار می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.