لک: می‌خواستیم دوم شویم، باید 2 بازی قبل را مدیریت می‌کردیم

رضا لک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، درباره برتری 4 بر یک تیم ملی فوتسال ایران مقابل فرانسه در دور گروهی جام جهانی 2024 اظهار داشت: هر دو تیم حس کردند که اگر در رتبه دوم جدول گروه قرار بگیرند، شرایط بهتری به دست می‌آورند. ایران تیم باتجربه‌تری است و اگر می‌خواستیم به‌عنوان تیم دوم صعود کنیم، می‌توانستیم دیدارهای قبلی را مدیریت کنیم.

دیدار با فرانسه نکته فنی نداشت
وی با اشاره به جذابیت پایین دیدار ایران - فرانسه تصریح کرد: این مسابقه نکته فنی نداشت. در نیمه دوم متوجه شدیم که باید تغییر رویه بدهیم و پیروز شدیم. مهم این بود که به مرحله بعدی برسیم و با سه پیروزی، راهی مرحله حذفی شدیم. دفاع تیم ملی نیاز به ترمیم داشت و از لحاظ فنی با ایراداتی مواجه هستیم که از گذشته پابرجا بوده است. این اشکالات در جام ملت‌های آسیا و دیدار دوستانه با قزاقستان نمایان شد.

بازیکنان عملکرد خوبی در بازگشت به دفاع ندارند
مربی فوتسال ایران در مورد ضعف‌های فنی تیم ملی یادآور شد: بابت ضعف‌هایی نگران هستم که تیم ملی دارد. وقتی توپ را از دست می‌دهیم، شرایط خوبی در برگشت به دفاع نداریم. گل‌هایی که از گواتمالا خوردیم، روی همین ضعف‌ها به ثمر رسید. مراکش سرعت بالایی دارد و از لحاظ تکنیک، به‌ویژه در ضدحملات بسیار خوب است. امیدواریم کادر فنی، آنالیز خوبی از تیم ملی داشته باشد.

از لحاظ فنی بهتر از مراکش هستیم
لک با تمجید از ملی‌پوشان فوتسال ایران تأکید کرد: مسیر دشواری داریم، اما از لحاظ فنی بهتر از مراکش هستیم و بازیکنان باتجربه‌تری داریم که این تجربه در جام جهانی به کمک ما می‌آید. در دیدار دوستانه به مراکش باختیم، اما جام جهانی شرایط متفاوتی دارد. نباید توپ را در اختیار مراکش قرار بدهیم و زمانی که آن را از دست می‌دهیم، باید مجدداً صاحب توپ شویم.

فوتسال , فوتسال ایران , جام جهانی فوتسال , تیم ملی فوتسال ایران ,

برطرف کردن ایراد تیم ملی چندان دشوار نیست
وی با بیان اینکه عمده تیم‌های آسیایی با انتقال به دفاع مشکل دارند، گفت: تیم‌های بزرگ جهان، ایراد خود را در این بخش حل کرده‌اند. تیم‌هایی چون آرژانتین، برزیل، پرتغال و اسپانیا روی انتقال گل نمی‌خورند و زمانی که توپ را از دست می‌دهند، دفاع را سازماندهی می‌کنند. البته بازیکنان توانایی داریم و برطرف کردن این اشکال چندان سخت نیست.

پابرجا ماندن اشکال تیم ملی نشان می‌دهد مشکلی وجود دارد
کارشناس فوتسال کشورمان با اشاره به تکرار ضعف تیم ملی در انتقال از حمله به دفاع تصریح کرد: تکرار این ایراد در بازی‌های مختلف نشان می‌دهد مشکلی وجود دارد. اگر مقابل مراکش همانند دیدار با گواتمالا گل بخوریم، کارمان سخت می‌شود. مربیان کمی در ایران می‌دانند که در انتقال به دفاع باید چه کنند. نفراتی چون محمد کشاورز در سال‌های گذشته بسیار باهوش بودند و به خوبی به عقب بازمی‌گشتند.

بازیکنان رأس ما می‌توانند ایران را از فشار خارج کنند
لک با بیان اینکه ایران در سایر بخش‌ها به مراتب از مراکش بهتر است، اظهار داشت: چند بازیکن رأس باکیفیت داریم که می‌توانند ایران را از فشار خارج کنند. در حمله تیم شادابی هستیم و بازیکنان ما می‌توانند به‌خوبی از بازیکن مقابل‌شان عبور کنند. مراکش در دفاع تیمی چغر است و سخت گل می‌خورد. این تیم در انتقال به حمله بسیار خوب عمل می‌کند و بازیکنان تکنیکی مراکش با سرعت به حمله اضافه می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.