وانگ یی: به شدت با حملات بی‌رویه به غیرنظامیان در لبنان مخالفیم

وزیر خارجه چین در دیدار با سرپرست وزارت خارجه لبنان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت، پکن قاطعانه از لبنان در دفاع از حق حاکمیت، امنیت و شرافت ملی‌اش حمایت می‌کند.

به گزارش خبرآنی، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در این دیدار که امروز (سه‌شنبه) با «عبدالله بو حبیب» سرپرست وزارت خارجه لبنان صورت گرفت، گفت: «چین قاطعانه از لبنان در حفاظت از حاکمیت، امنیت و عزت ملی حمایت می‌کند. مهم نیست شرایط چگونه تغییر کند، ما همیشه در کنار عدالت و برادران عرب خود از جمله لبنان خواهیم بود.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه چین همچنین تاکید کرد که پکن از نزدیک به تحولات در منطقه به ویژه انفجارهای اخیر وسایل ارتباطی در لبنان رسیدگی می‌کند و مخالف جدی حملات علیه غیرنظامیان است.

به گفته این دیپلمات ارشد چینی، قانون زور وحشیانه تنها می‌تواند صلح را از بین ببرد و اصل «خشونت برای مهار خشونت» مناقشه غرب آسیا را حل نمی‌کند، بلکه تنها منجر به یک فاجعه انسانی حتی بزرگ‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی منطقه مظهر گسترش درگیری در غزه است، از اجرای طرح ۲ دولتی حمایت کرد و افزود: «ما به شدت نقض هنجارهای بین‌المللی توسط اسرائیل و انجام حملات گسترده به خاک لبنان را محکوم می‌کنیم. جامعه بین‌الملل باید موضع شفاف‌تری در قبال تشدید تنش در لبنان اتخاذ کند.»

وزیر خارجه چین همچنین ابراز امیدواری کرد که بیروت اقدامات موثری را برای حفاظت از امنیت شهروندان چینی در لبنان لحاظ کند.

وی ادامه داد، از آنجا که وضعیت کنونی می‌تواند به دیگر مناطق نیز کشیده شود، جامعه بین‌الملل باید موضع روشن‌تری داشته باشد و کشورهای منطقه باید متحد شوند.

وانگ یی افزود، موضع چین برای آتش‌بس دائمی و خروج کامل نیروها برای اجرای موثر راه‌حل ۲ دولتی است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از صبح دوشنبه حملات گسترده خود را به شهرک‌ها در جنوب و شرق لبنان آغاز کردند. ده‌ها روستا و تعدادی شهرک منطقه‌ای مورد حمله قرار گرفتند. حزب‌الله لبنان نیز به نوبه خود ده‌ها موشک به سمت شمال اراضی اشغالی فلسطین پرتاب کرده است. دولت لبنان پیش از این از سازمان ملل خواسته بود تا مداخله و تجاوز رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان در روز دوشنبه ۴۹۲ نفر شهید و ۱۶۴۵ نفر زخمی شدند و موج عظیمی از آوارگی در شهرها و روستاهای جنوب به دلیل بمباران بی‌سابقه از هشتم اکتبر گذشته به ثبت رسیده است. در همین حال حزب‌الله با موشک‌های سنگین به سمت چندین هدف و مقر نظامی صهیونیست‌ها عملیات اجرا کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.