تحریم‌های جدید نیوزیلند علیه روسیه و بلاروس

وزارت امور خارجه نیوزیلند امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد «وینستون پیترز» وزیر امور خارجه نیوزیلند بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنی، از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، دسته‌ای از کشورهای غربی با طرح اتهاماتی و بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های میدانی و منافع امنیت ملی مسکو، اقدام به وضع تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه کرده‌اند.

در ادامه همین سیاست‌ها، وزیر خارجه نیوزیلند با طرح اتهاماتی گفت: «این دور جدید تحریم‌ها، عواملی را هدف قرار می‌دهد که در اشغال غیرقانونی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اوکراین، مجتمع نظامی-صنعتی روسیه و افراد و نهادهای بلاروسی که از حمله حمایت می‌کنند، دخالت دارند.»

او در ادامه اتهام‌زنی‌های خود گفت: «ادامه اشغال غیرقانونی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اوکراین توسط روسیه، امنیت و ایمنی هسته‌ای را تهدید می‌کند. نیوزیلند بار دیگر از روسیه می‌خواهد که اشغال نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را متوقف کند و فورا از خاک اوکراین خارج شود.»

این مقام همچنین خاطرنشان کرد که وضع تحریم‌ها علیه نهادهای بلاروس ظاهرا نشان‌دهنده تلاش مشترک با افراد همفکر در سطح بین‌المللی برای «پاسخگویی» کسانی است که از اقدامات روسیه حمایت می‌کنند.»

از سوی دیگر وزارت امور خارجه نیوزیلند هم افزود: «این تحریم‌های جدید پنج شخص و شش نهاد را هدف قرار می‌دهد.»

علاوه بر وضع تحریم‌ها علیه کرملین، غربی‌ها و به‌ویژه ایالات متحده، با ارائه حمایت‌های مالی و نظامی گسترده و سرازیر کردن انواع تسلیحات به این منطقه باعث شدند تا جنگ اوکراین طولانی‌تر شود. کرملین هم هشدار می‌دهد که چنین وضعی به حل و فصل اوضاع کمکی نمی‌کند و تنها درد و رنج اوکراینی‌ها را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.