بیش از چهار هزار و ۵۰۰ سکه طلا به فروش رفت/ ربع سکه صدر نشین حراج

در هجدهمین جلسه حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ۴۵۴۸ قطعه انواع سکه طلا به فروش رسید که سهم ربع سکه در این حراج ۱۹۰۴ قطعه بود.

به گزارش خبرآنی، امروز دوم مهرماه ۱۴۰۳ اولین حراج پاییزی سکه طلا (هجدهمین جلسه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شد که از مجموع ۶۹ هزار و ۲۵۶ قطعه ربع، نیم و تمام سکه طلا، چهار هزار و ۵۴۸ قطعه انواع سکه طلا از سوی متقاضیان خریداری شد.

چه میزان تمام سکه به فروش رفت؟

بر اساس آمار مرکز مبادله ارز و طلا در این حراج، از مجموع ۳۰ هزار و  ۲۲۷ قطعه تمام سکه ثبت سفارش شده، یک هزار و ۱۳۰ قطعه با میانگین قیمت ۴۳ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان به متقاضیان اختصاص داده شد.

آمار فروش نیم سکه

همچنین در این جلسه از حراج سکه، از مجموع ۱۶ هزار و ۴۶۴ قطعه سکه ثبت سفارش شده، یک هزار و ۵۱۴ قطعه نیم سکه با میانگین قیمت ۲۳ میلیون و ۴۲۸ هزار تومان از سوی متقاضیان خریداری شد.

۱۹۰۴ قطعه ربع سکه به فروش رفت

علاوه بر این در حراج ربع سکه، از مجموع ۲۲ هزار و ۵۶۵ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، یک هزار و ۹۰۴ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۱۵ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان به متقاضیان اختصا داده شد.

زمان‌بندی تحویل سکه

براساس اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، زمان شروع تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا، از ۱۱ مهرماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ مهرماه ادامه دارد و طی این دوره فقط هزینه تحویل سکه از سوی شعب بانک عامل انتخاب شده از سوی متقاضی (۳۰ هزار تومان به ازای هر قطعه سکه) از برندگان حراج دریافت و اشخاصی که طی بازه زمانی ۱۹ تا ۲۶ مهر ماه برای دریافت سکه خود اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری (۵۰ هزار تومان به ازاری هر قطعه سکه)، پرداخت کنند.

همچنین خاطر نشان می‌شود پس از تاریخ ۲۸ مهرماه، قرارداد خرید سکه لغو شده و برندگان حراج نمی‌توانند، سکه‌های خریداری شده خود را دریافت و پس از کسر هزینه کارمزد، مبلغ سکه خریداری شده به حساب خریدارانی که در زمان مورد نظر برای دریافت سکه خود مراجعه نکردند، واریز می‌شود.

ربع سکه صدر نشین مجموع حراج ها

گفتنی است؛  از  تاریخ ۱۳ اسفند ماه سال  ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۸ جلسه حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده که طی این حراج‌ها، در مجموع ۳۲۳ هزار و ۴۴۰ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده که سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۱۷۶ هزار و ۹۴۶ قطعه، نیم سکه ۵۳ هزار و ۹۱۰ قطعه و تمام سکه ۹۲ هزار و ۵۸۴ قطعه است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.