نوروزی: 6 وزنه‌بردار تیم جوانان ایران دوپینگی نیستند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در مورد اتفاق پیش‌آمده برای 6 وزنه‌بردار تیم ملی جوانان که به دلیل عدم انجام به موقع نمونه‌گیری دوپینگ امکان حضور در مسابقات قهرمانی جهان جوانان اسپانیا پیدا نکردند، گفت: ستاد ملی مبارزه با دوپینگ  (ایران نادو) فعالیت‌های مستقل دارد و روش کار بر اساس سیاست‌های شورای مرکزی نادو با هماهنگی معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سیاستگذاری‌ها هر ساله مشخص می‌شود و از ورزشکاران هر رشته ورزشی بر اساس مطالعات صورت گرفته نمونه گیری دوپینگ انجام شده یا در عین حال فدراسیون‌های ورزشی تقاضای نمونه‌گیری می‌کنند تا از ورزشکاران آنها تست دوپینگ اخذ شود.

نوروزی در مورد اتفاق پیش آمده برای وزنه‌برداران تیم جوانان ایران، بیان کرد: از چند ماه قبل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تصمیم می‌گیرد که فدراسیون‌های ورزشی را به دو گروه A و B تقسیم بندی کند که فدراسیون وزنه برداری ایران در گروه A قرار می‌گیرد و این بدان معناست که 6 ماه قبل از اعزام باید دو بار نمونه‌گیری دوپینگ از ورزشکاران اعزامی اخذ شود. بنابراین در بازه زمانی 6 ماهه که اوایل ژانویه اعلام شده است فدراسیون باید در فاصله زمانی دو هفته‌ای بین تست اول و تست دوم نمونه‌گیری‌ها را انجام می‌داده است.

وی همچنین در مورد اینکه آیا ورزشکارانی که امکان حضور در مسابقات را پیدا نکردند با خطر محرومیت دوپینگ مواجه هستند یا خیر؟ تصریح کرد: این ورزشکاران صرفاً از حضور در این دوره از مسابقات محروم شدند و تست آنها مثبت نشده که به عنوان ورزشکاران دوپینگی لحاظ شوند و صرفاً به دلیل اینکه قوانین و مقررات رعایت نشده امکان حضور در مسابقات قهرمانی جهان را پیدا نکردند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.