فرامتن یک فضاسازی دروغین علیه ایران

گروه سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی شده است  هکرهای ایرانی در تلاش برای مداخله در انتخابات 2024 این کشور به دنبال این بودند که اطلاعات سرقت‌شده از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را در اختیار کارکنان ستاد انتخاباتی جو بایدن بگذارند.

این ادعاکه به کرات توسط رسانه های غربی بازنشر پیداکرده و حتی به دستمایه ای برای مانور انتخاباتی ترامپ تبدیل شده است، نقطه آشکارساز یک بازی تبلیغاتی-روانی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

به عبارت بهتر، اف بی آی در راستای تزریق هیجانات کاذب به صحنه انتخابات ریاست جمهوری، در صدد تولید، انتشار و گردش اطلاعات و اخبار هدفمند و دروغین در این مجال است.

صورت مسئله مشخص است: جمهوری اسلامی ایران مدتهاست از دوگانه دموکرات-جمهوریخواه عبور کرده و در معادله انتخاباتی ماه نوامبر نیز حضور یا عدم حضور ترامپ-هریس برای تهران اهمیتی ندارد.

فراتر از آن، جمهوری اسلامی ایران در طول 45 سال سپری شده از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هدف بدترین اقدامات با هدف سرنگونی نظام جمهوری اسلامی از سوی هر دو حزب سنتی آمریکا قرار گرفته و البته هر دوی آنها را در دستیابی به این اهداف شوم ناکام گذاشته است.

نوع تنظیم بیانیه اف بی آی در خصوص ادعای دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قابل توجه است.

در بیانیه مشترک اف‌بی‌آی، دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های ایالات متحده آمده است که هیچ یک از کارکنان ستاد انتخاباتی بایدن به ایمیل‌ها پاسخ نداده‌اند! چندین سازمان رسانه‌ای نیز گفته‌اند که با آن‌ها برای انتشار مطالب هک شده  تماس گرفته شده است، اما آنان چنین مطالبی را منتشر نکرده‌اند.

آیا اگر واقعاً یک نهاد یا ساختار رسمی بخواهد اقدامی از قبیل انجام عملیات هکری گسترده در قبال کمپین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت دهد، به این صورت ناشیانه و آماتور عمل می کند؟

پاسخ این سوال قطعاً مثبت نیست! ضمن آنکه اف بی آی قبلاً نیز سناریوسازی هایی در قبال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت داده است.

همگان به یاد دارند که جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی در سال 2016 میلادی، در پی یک معامله پشت پرده با جمهوریخواهان آمریکا،تحقیقات در خصوص  ایمیلهای جنجالی هیلاری کلینتون را در فاصله 24 ساعت مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آن سال به جریان انداخت.

این اقدام اف بی آی، تبدیل به اصلی ترین عامل پیروزی ترامپ در ایالات حساس و کلیدی و متعاقبا راهیابی وی به کاخ سفید شد.

نکته جالب توجه اینکه اف بی آی گزارش اخیر خود را به گونه ای تنظیم کرده که در آن، هر دو حزب سنتی آمریکا از هرگونه اتهامی بری باشند.

جمهوریخواهان مورد حمله هکری قرار گرفته اند و دموکراتها نیز اطلاعات هک شده را نپذیرفته اند! به نظر می رسد قبل از  تنظیم گزارش اف بی آی، رضایت هر دو حزب سنتی آمریکا جلب شده تا هیچ یک از آنها قربانی سناریوسازی اف بی آی نشوند.

آخرین گاف بزرگ سازمانهای امنیتی آمریکا در پرونده سازی اخیر، مربوط به جمله ایست که در گزارش اف بی آی گنجانده شده است.

جایی که آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا گفته‌اند این اقدام تلاشی برای «بدبین کردن رأی‌دهندگان به انتخابات و ایجاد اختلاف» بوده است.

سوال و نکته اساسی اینجاست که اگر ایران ( بر اساس ادعای دروغین اف بی آی) به سود حزب دموکرات وارد معادلات انتخاباتی آمریکا شده، چگونه ممکن است به صورت همزمان در صدد ایجاد اختلاف و بدبین کردن رای دهندگان به انتخابات برآمده باشد؟

اف بی آی به صورت ناخواسته، ایران را در یک پرونده ساختگی متهم به "دخالت انتخاباتی به سود دموکراتها" و "تلاش برای عدم حضور آمریکایی ها" در انتخابات کرده است! این تناقضات مضحکانه صرفاً در گزارشهای دست ساز اف بی آی و به طور کلی آژانس امنیت ملی آمریکا قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.